Галоўная / Беларуская версія / Прэс-служба / Інтэрв'ю, выступленні, публікацыі

Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75
            +375 (44) 755-22-94

Электронная пошта:
inform@house.gov.by


13.03.2019

Рэдкі і каштоўны рэсурс

13.03.2019

Старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь па эканамічнай палітыцы Уладзіслаў ШЧЭПАЎ:

— Доўгі час Беларусь развівалася на аснове выкарыстання магутнага прамысловага сектара, які складаецца з буйных і сярэдніх прадпрыемстваў (пераважна дзяржаўных), якія забяспечвалі высокія тэмпы эканамічнага росту і высокі ўзровень занятасці. Пры гэтым менш увагі аддавалася развіццю прыватнага сектара эканомікі. У выніку па ўзроўні ўкладу прыватнага сектара ў ВУП мы істотна адсталі ад краін-суседзяў.

Разам з тым на дзяржаўным узроўні было разуменне, што прыватная дзелавая актыўнасць у краіне валодае моцным патэнцыялам для развіцця эканомікі. Таму развіццё малога і сярэдняга бізнесу, уцягванне яго ў экспартную дзейнасць і імпартазамяшчэнне стала адным з найважнейшых дзяржаўных прыярытэтаў.

Прыняцце Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 31 снежня 2010 года № 4 «Аб развіцці прадпрымальніцкай ініцыятывы і стымуляванні дзелавой актыўнасці ў Рэспубліцы Беларусь» стала важнай вяхой развіцця краіны. На самым высокім узроўні быў абвешчаны курс на разняволенне дзелавой ініцыятывы і творчага патэнцыялу грамадзян. Бізнесу быў дадзены сігнал аб гатоўнасці дзяржавы трансфармаваць сваю эканоміку, стварыць камфортныя і роўныя ўмовы для вядзення эканамічнай дзейнасці для суб'ектаў гаспадарання ўсіх формаў уласнасці, ліквідаваць залішняе ўмяшанне ў дзейнасць юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, скасаваць неабгрунтаваныя адміністрацыйныя бар'еры для развіцця дзелавой ініцыятывы. Дзяржава прадэманстравала гатоўнасць да дыялогу з бізнесам па выпрацоўцы ключавых рашэнняў у сферы развіцця эканомікі.


Адпаведны курс у далейшым атрымаў замацаванне ва ўсіх прынятых праграмных дакументах, якія вызначаюць вектар сацыяльна-эканамічнага развіцця нашай краіны.

Найважнейшым крокам, прынятым на заканадаўчым узроўні ў развіццё прынцыпаў дырэктывы, стала прыняцце Дэкрэта № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва». Ён дзейнічае ўжо больш за год.

Міністэрствы і ведамствы, мясцовыя органы кіравання і самакіравання, бізнес-супольнасць падводзяць першыя вынікі рэалізацыі дэкрэта.

Міністэрства эканомікі адзначае рост дзелавой актыўнасці. У прыватнасці, абапіраючыся на нормы дэкрэта, больш за 5000 новых суб'ектаў прадпрымальніцкай дзейнасці паведамілі пра пачатак сваёй работы. Расце колькасць камерцыйных арганізацый і прадпрымальнікаў, удзельная вага малога і сярэдняга бізнесу ў вытворчасці тавараў і паслуг, экспарце і падатковых паступленнях.

Сістэмная праца па спрашчэнні ўмоў гаспадарання ў краіне прыносіць пазітыўныя вынікі. Так, у рэйтынгу Сусветнага банка Dоіng Busіnеss Беларусь упершыню ў гісторыі гэтага рэйтынга дзелавога клімату 190 краін увайшла ў топ-50 найлепшых, апынуўшыся на 37-м месцы.

Гэта было чакана. Але я хацеў бы адзначыць іншы эфект дэкрэта. Ён вызначыў ключавыя кірункі развіцця заканадаўства, прынцыпы ўзаемадзеяння дзяржавы і бізнесу з мэтай падтрымкі прадпрымальніцкай ініцыятывы, ліквідацыі залішніх бар'ераў, якія замінаюць рэгістрацыі новых арганізацый або пашырэнню дзеючых.

Дэкрэт № 7, прынцыпы закладзеныя ў ім, на маю думку, выразна вызначаюць, што прадпрымальніцтва — найважнейшы фактар эканамічнага росту, стварэння новых рабочых месцаў і павышэння дабрабыту грамадзян. У той жа час прадпрымальніцкая здольнасць — надзвычай рэдкі рэсурс у любой дзяржаве, які неабходна развіваць, беражліва выкарыстоўваць і падтрымліваць.

Хацелася б прывесці шэраг канкрэтных прыкладаў заканатворчай дзейнасці ў адпаведнасці з «літарай і духам» Дэкрэта № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва».

Так, прынцып дэкрэта прэзумпцыі аб добрасумленнасці суб'ектаў гаспадарання замацаваны ў новым Падатковым кодэксе ў адносінах да плацельшчыкаў падаткаў, збораў (пошлін).

Законам Рэспублікі Беларусь ад 9 студзеня 2019 года № 171-З у адпаведнасці з пунктам 11 Дэкрэта № 7 скарэктавана крымінальнае і крымінальна-працэсуальнае заканадаўства ў напрамку дэкрыміналізацыі правапарушэнняў у эканамічнай сферы, што дазволіць значна знізіць рызыкі прадпрымальніцкай дзейнасці.

Уступіў у сілу новы закон «Аб нарматыўных прававых актах», які прадугледжвае комплексную ацэнку ўплыву рашэнняў і дакументаў, якія прымаюцца, на прадпрымальніцкую дзейнасць.

Акрамя таго, важна, што Дэкрэт № 7 падштурхнуў органы ўлады і бізнес-супольнасць да больш актыўнага і адкрытага абмену думкамі ў рамках дзейнасці грамадска-кансультатыўных саветаў, саветаў па развіцці прадпрымальніцтва.

Гэта толькі першыя вынікі дэкрэта і першыя крокі па яго рэалізацыі. Галоўнае, што абодва названыя дакументы стварылі ўмовы і вызначылі напрамак, па якім ужо рухаецца наша эканоміка, і, безумоўна, напрамак гэты правільны. Развіццё прадпрымальніцтва — найважнейшая задача, рашэнне якой патрабуе эфектыўнай сумеснай працы ўсіх галін улады і бізнес-супольнасці.

Запісала Вольга МЯДЗВЕДЗЕВА

Усе інтэрв'ю
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць