Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75
            +375 (44) 755-22-94

Электронная пошта:
inform@house.gov.by


10.10.2019

10 кастрычніка 2019 года адбылося пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь шостага склікання, на якім былі разгледжаны 18 пытанняў.

У першым чытанні парламентарыі прынялі пяць законапраектаў.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб прававым становішчы замежных грамадзян і асоб без грамадзянства ў Рэспубліцы Беларусь» далажылі першы намеснік Міністра ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь Падгурскі І.М. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Петрашова В.У.

Законапраект распрацаваны на падставе аналізу практыкі прымянення палажэнняў заканадаўства у сферы міграцыі, якія рэгулююць пытанні абмежавання ўезду замежных грамадзян і асоб без грамадзянства ў Рэспубліку Беларусь, а таксама мiжнародных дагавораў Рэспублiкi Беларусь i актаў заканадаўства замежных дзяржаў, якія адносяцца да прадмета прававога рэгулявання праекта Закона.

Праектам закона ўдакладнены падставы і парадак адмовы замежнікам ў выдачы візы для ўезду ў Рэспубліку Беларусь або ва ўездзе ў Рэспубліку Беларусь, а таксама рэалізацыі права замежнікаў на належнае інфармаванне аб устанаўленні абмежавання іх правоў. Прапанаваныя змяненні накіраваны на фарміраванне пазітыўнага іміджу Беларусі, а таксама спрашчэнне парадку ўезду iншаземцаў у Рэспублiку Беларусь.

Акрамя таго, прапануецца мінімізаваць выпадкі ўключэння замежнікаў у спіс асоб, уезд якім у Рэспубліку Беларусь забаронены або непажаданы, калі адсутнічаюць аб’ектыўныя і дастатковыя падставы лічыць, што іх дзеянні могуць нанесці істотную шкоду ахоўных заканадаўчымі актамі інтарэсам.

У гэтых мэтах прапануецца выключыць замежнікаў, якія здзейснілі злачынствы па неасцярожнасці, з катэгорыі асоб, якім можа быць адмоўлена ў выдачы візы для ўезду ў Рэспубліку Беларусь або ва ўездзе ў Рэспубліку Беларусь, паколькі названыя дзеяннi не ўяўляюць вялікай грамадскай небяспекі.

Важным новаўвядзеннем з’яўляюцца палажэнні, якія прадугледжваюць магчымасць уезду замежнікаў у Рэспубліку Беларусь, якія раней падчас знаходжання ў Рэспубліцы Беларусь былі падвергнуты адміністрацыйнаму спагнанню ў выглядзе штрафу і не заплацілі яго ў тэрмін, устаноўлены заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь, з прычыны адсутнасці ў іх дадзенай інфармацыі. Паказаная катэгорыя грамадзян будзе дапушчана на тэрыторыю Беларусі пасля прад’яўлення дакументаў, якія пацвярджаюць выкананне адміністрацыйнага спагнання ў выглядзе штрафу, альбо атрымання ад замежніка абавязацельств аб выкананні адпаведнай пастановы ў самы кароткі тэрмін.

Міністр працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь Касцевіч І.А. праінфармавала дэпутатаў аб праекце Закона «Аб змяненні законаў»(па пытаннях аплаты працы работнікаў бюджэтных арганізацый). Судакладчыкам па гэтым пытанні выступіў член Пастаяннай камісіі Палата прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Дашко А.М.

Мэтай падрыхтоўкі праекта Закона з’яўляецца прывядзенне нарматыўных прававых актаў у адпаведнасць з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 18 студзеня 2019 г. № 27 «Аб аплаце працы работнікаў бюджэтных арганізацый» і Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 18 студзеня 2019 г. № 1 «Аб змяненні Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь».

У прыватнасці, праектам Закона прадугледжваецца, што:

аплата працы ажыццяўляецца на аснове тарыфнай сістэмы, якая ўключае ў сябе базавую стаўку і тарыфную сетку, а таксама вызначаецца структура заработнай платы (аклад, стымулюючыя і кампенсавальныя выплаты);

работнікам бюджэтных арганізацый выплачваецца надбаўка за стаж працы ў бюджэтных арганізацыях у працэнтах ад базавай стаўкі;

кіраўнікам бюджэтных арганiзацый, якiя не падначалены і (або) не ўваходзяць у склад (сістэму) адпаведных дзяржаўных органаў, Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, прадастаўлены паўнамоцтвы па вызначэнні пераліку стымулюючых і кампенсавальных выплат работнікам гэтых бюджэтных арганізацый, памеры і парадак ажыццяўлення гэтых выплат, за выключэннем выплат вызначаных у адпаведнасці з пунктам 2, абзацамi чацвёртым i пятым пункта 7, пунктам 8 Указа № 27.

Акрамя таго, у законапраекце:

уведзены тэрміны «базавая стаўка», «каэфіцыент тарыфнага разраду», «кратны памер базавай стаўкі», «аклад», «прафесійна-кваліфікацыйныя групы», «тарыфная сетка», «тарыфная сістэма», «тарыфны разрад» і іх азначэнні;

паняцце «выплаты стымулюючага і кампенсавальнага характару» заменяецца на «стымулюючыя і кампенсавальныя выплаты»;

прадугледжваюцца гарантыі для грамадзян, якія знаходзяцца на ваеннай службе;

удакладняюцца нормы ў частцы аплаты працы работнікаў бюджэтных арганізацый і арганізацый, якія не зъяўляюцца бюджэтнымі і інш.

З дакладам па праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб Беларускім Таварыстве Чырвонага Крыжа» выступіў першы намеснік Міністра юстыцыі Рэспублікі Беларусь Задзіран С.У., з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Бараннік В.М.

Законапраект накіраваны на далейшае ўдасканаленне дзейнасцi Беларускага Таварыства Чырвонага Крыжа, уключаючы павышэнне пазнавальнасці БТЧК шляхам унясення змненняў у рэгуляванне найменняў БТЧК, павелічэння яго задач і асноўных напрамкаў дзейнасці, пашырэння яго кампетэнцыі, а таксама ўдакладнення асаблівасцей яго прававога статусу.

Праектам Закона таксама ўрэгуляваны асаблівасці супрацоўніцтва БТЧК з юрыдычнымі асобамі і індывідуальнымі прадпрымальнікамі па пытаннях размяшчэння гандлёвых марак i знакаў абслугоўвання, найменняў юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў у артыкулах, якія публікуюцца БТЧК або ад яго імя, на друкаваных матэрыялах, якія выпускаюцца БТЧК, на вырабах, што вырабляюцца iм або па яго заказе, а таксама іншыя пытанні.

Праект Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб племянной справе ў жывёлагадоўлі» у Авальнай зале прадставілі намеснік Міністра сельскай гаспадаркі і харчавання Рэспублікі Беларусь Брыла І.В. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па аграрнай палітыцы Мірош В.В.

Дакладчыкі паведамілі, што законапраект падрыхтаваны ў мэтах прывядзення палажэнняў Закона «Аб племянной справе ў жывёлагадоўлі» у адпаведнасць з указамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, а таксама законамі «Аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці» і «Аб нарматыўных прававых актах» і адзначылі тэхнічны характар законапраекта.

Старшыня Дзяржаўнага камітэта па маёмасці Рэспублікі Беларусь Гаеў А.А. выступіў з дакладам аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь». Судаклад па гэтым пытанні зрабіў намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Брыч Л.Р.

Законапраектам прадугледжваецца выключэнне з пераліку відаў дзейнасці, на ажыццяўленне якіх распаўсюджваецца выключнае права дзяржавы, дзейнасці па імпарціраванню прэснаводнай рыбы, прадуктаў перапрацоўкі рыбы і морапрадуктаў.

У другім чытанні былі разгледжаны два законапраекты.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і маладзёжнай палітыцы Невар І.Л. расказаў аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб аказанні псіхіятрычнай дапамогі».

Парламентарый адзначыў, што законапраект распрацаваны ў мэтах удасканалення норм Закона «Аб аказанні псіхіятрычнай дапамогі» з улікам практыкі яго прымянення.

У сувязі з гэтым праектам Закона, у прыватнасці, прапануецца:

абнавіць і дапоўніць паняційны апарат Закона;

удакладніць парадак устанаўлення дыягназу псіхічнага расстройства (захворвання);

вызначыць правілы транспарціроўкі пацыента, якому аказваецца экстраная псіхіятрычная дапамога;

дапоўніць пералік звестак, якія называюцца ў медыцынскіх дакументах, пры прымяненнi мер фізічнага ціску;

даць права ажыццяўляць дыспансерны нагляд за пацыентам лекарам-спецыялістам устаноў сацыяльнага абслугоўвання і крымінальна-выканаўчай сістэмы;

пашырыць пералік выпадкаў, у якіх спыняецца дыспансерны нагляд за пацыентам;

удакладніць парадак аказання псіхіятрычнай дапамогі пацыенту, выпісанаму з псыхіятрычнага стацыянара.

Праект Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб пажарнай бяспецы» прадставіў член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па пытаннях экалогіі, прыродакарыстання і чарнобыльскай катастрофы Улаховіч М.Д.

Праектам Закона прадугледжваецца комплексная карэкціроўка Закона «Аб пажарнай бяспецы».

Законапраектам удакладняюцца палажэнні, якія рэгулююць прававыя адносiны ў галiне забеспячэння пажарнай бяспекі, пытанні дзяржаўнага кіравання і дзяржаўнага нагляду ў галіне забеспячэння пажарнай бяспекі.

Законапраектам таксама ўдакладняюцца і канкрэтызуюцца паўнамоцтвы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Урада, Міністэрства па надзвычайных сітуацыях у галіне забеспячэння пажарнай бяспекі.

У законапраекце прапануецца ўдасканаліць прававое рэгуляванне дзейнасці пазаштатных і добраахвотных пажарных фарміраванняў, добраахвотных пажарных арганізацый. Так, устанаўліваецца права на ўдзел грамадзян, калектываў работнікаў у ажыццяўленні мерапрыемстваў па забеспячэнню пажарнай бяспекі, мэты, віды, парадак стварэння і дзейнасці пазаштатных пажарных фарміраванняў, вызначаюцца абавязкі і правы членаў пазаштатных пажарных фарміраванняў, а таксама гарантыі членам пазаштатных пажарных фарміраванняў, меры іх заахвочвання і фінансаванне дзейнасці пазаштатных пажарных фарміраванняў. Вызначаецца прававы статус добраахвотных пажарных арганізацый, абавязкі і правы членаў добраахвотных пажарных фарміраванняў.

Праектам Закона вызначаны пералік органаў, якія з’яўляюцца органамі дзяржаўнага пажарнага нагляду. Да іх аднесены Міністэрства па надзвычайных сітуацыях і тэрытарыяльныя органы па надзвычайных сітуацыях.

Законапраект прадугледжвае іншыя карэкціроўкі ў Закон аб пажарнай бяспецы з улікам практыкі яго прымянення.

У двух чытаннях прыняты праект Закона «Аб змяненні Крымінальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь», які прадставілі першы намеснік Міністра юстыцыі Рэспублікі Беларусь Задзіран С.У. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Атрошчанка П.А.

Праект Закона падрыхтаваны ў мэтах выканання пункта 2 Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 10 мая 2019 г. № 3 «Аб дадатковых мерах па барацьбе з карупцыяй» з мэтай прывядзення Крымінальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь у адпаведнасць з Дэкрэтам № 3 у частцы ўстанаўлення забароны на прадстаўленне да ўмоўна-датэрміновага вызвалення або замене неадбытай часткi пакарання больш мяккiм пакараннем у дачыненні да асоб, асуджаных за ўчыненне карупцыйных злачынстваў.

У ходзе пасяджэння таксама былі разгледжаны восем праектаў законаў аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

Аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Дагавора паміж Рэспублікай Беларусь і Рэспублікай Зімбабвэ аб узаемнай прававой дапамозе па грамадзянскіх і эканамічных справах» далажылі першы намеснік Міністра юстыцыі Рэспублікі Беларусь Задзіран С.У. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Качына Л.І.

Дагавор з Рэспублікай Зімбабвэ заключаны ў мэтах забеспячэння абароны праў грамадзян на тэрыторыі іншай дзяржавы і замацоўвае права доступу ў суды іншай дзяржавы на роўных умовах.

Намеснік Старшыні Дзяржаўнага мытнага камітэта Рэспублікі Беларусь Багдзевіч А.В. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Місявец В.Р. прадставілі праект Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Рэспублікі Судан аб супрацоўніцтве і ўзаемнай дапамозе ў мытных справах».

Пагадненнем прадугледжваецца, што мытныя органы абедзвюх дзяржаў аказваюць адзін аднаму ўзаемную дапамогу па забеспячэнні належнага прымянення мытнага заканадаўства дзвюх краін, па прадухіленні, расследаванні і барацьбе з парушэннямі мытнага заканадаўства, па перадачы дакументаў, якія тычацца прымянення мытнага заканадаўства, абмену інфармацыяй і іншымі дадзенымі, неабходнымі ў мэтах рэалiзацыi гэтага Пагаднення.

Пагадненнем рэгулюецца парадак абмену інфармацыяй, якая можа дапамагчы ў забеспячэнні дакладнага спагнання мытнымі органамі мытных пошлін, падаткаў, плацяжоў і збораў, вызначэння мытнага кошту тавараў і іх тарыфнай класіфікацыі; выканання забарон і абмежаванняў у дачыненні да тавараў, што перамяшчаюцца праз мытную тэрыторыю абодвух бакоў; прымянення нацыянальных правіл паходжання тавараў, не ўстаноўленых у дагаворах, заключаных адной ці абедзвюма дзяржавамi дагаворных бакоў.

Пагадненнем таксама прадугледжваецца, што мытныя органы бакоў могуць выкарыстоўваць метад кантралюемай пастаўкi ў мэтах выяўлення асоб, далучаных да здзяйсненне мытнага правапарушэння.

Акрамя таго, Пагадненнем вызначаецца парадак правядзення расследавання ў дачыненні да дзеянняў, якія парушаюць або могуць парушыць мытнае заканадаўства бакоў. Пры гэтым дапускаецца прысутнасць пры правядзенні расследаванняў на тэрыторыі аднаго з яго бакоў службовых асоб мытнага органа другога боку, што, у сваю чаргу, павышае празрыстасць ходу такога расследавання.

У адпаведнасці з палажэннямі Пагаднення мытныя органы Рэспублікі Беларусь і Рэспублікі Судан па ўзаемнай згодзе і дамоўленасці ў адпаведнасці са сваім нацыянальным заканадаўствам змогуць заключаць міжнародныя пагадненні міжведамаснага характару, што рэгулююць пытанні, якія ўяўляюць узаемную цікавасць, уключаючы арганізацыю электроннага інфармацыйнага абмену.

А.В.Багдзевіч і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Анісім А.М. прадставілі на разгляд чатыры праекты законаў аб ратыфікацыі пагадненняў у рамках Садружнасці Незалежных Дзяржаў.

Пратакол аб унясенні змяненняў у Пагадненне аб парадку транзіту праз тэрыторыі дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў ад 4 чэрвеня 1999 года актуалізуе палажэнні Пагаднення 1999 года ў мэтах прывядзення яго палажэнняў і выкарыстоўванай тэрміналогіі ў адпаведнасці з Дагаворам аб зоне свабоднага гандлю ад 18 кастрычніка 2011 года.

У прыватнасці, удакладнены пералік тавараў і перавозячых іх транспартных сродкаў, да якіх не прымяняюцца меры эканамічнай палітыкі (абмежаванні на ўвоз і вываз тавараў, якія ўключаюць кватаванне, ліцэнзаванне, устанаўленне максімальных і мінімальных цэн, а таксама іншыя меры рэгулявання ўзаемадзеяння нацыянальнай эканомікі з сусветным гаспадаркай).

Пратакол аб унясенні змяненняў у Пагадненне аб Правілах вызначэння краіны паходжання тавараў у Садружнасці Незалежных Дзяржаў ад 20 лістапада 2009 года прадугледжвае шэраг змяненняў у Пералік умоў, вытворчых і тэхналагічных аперацый, пры выкананні якіх тавар лічыцца тым, што паходзіць з той краіны, у якой яны мелі месца.

Большасць змяненняў носіць тэхнічны характар і абумоўлены прывядзеннем класіфікацыйных кодаў, якія выкарыстоўваюцца ў Пераліку ўмоў, вытворчых і тэхналагічных аперацый, пры выкананні якіх тавар лічыцца тым, што паходзіць з той краіны, у якой яны мелі месца, у адпаведнасць з новай рэдакцыяй Таварнай наменклатуры знешнеэканамічнай дзейнасці Садружнасці Незалежных Дзяржаў. Акрамя таго, адносна вадкакрысталічных манітораў прадугледжваецца выключэнне з тэхналагічных аперацый, вызначаных указаным Пералікам, такой аперацыі як «выраб элементаў электраправодкі», г.зн. пры вырабе вадкакрысталічных манітораў выкананне дадзенай аперацыі становіцца неабавязковым, каб яны лічыліся паходзячымі з той краіны СНД, дзе арганізавана адпаведная вытворчасць.

Пратакол аб унясенні змяненняў у Пагадненне аб парадку мытнага афармлення і мытнага кантролю тавараў, што перамяшчаюцца паміж дзяржавамі — удзельніцамі Пагаднення аб стварэнні зоны свабоднага гандлю, ад 8 кастрычніка 1999 года актуалізуе названае Пагадненне ў мэтах прывядзення яго палажэнняў і выкарыстоўванай тэрміналогіі ў адпаведнасць з Дагаворам аб зоне свабоднага гандлю ад 18 кастрычніка 2011 года і прадугледжвае:

спрашчэнне мытных працэдур у дачыненні да тавараў, што паходзяць з тэрыторый дзяржаў — удзельніц СНД;

устанаўленне спрошчанага парадку здзяйснення мытных аперацый у дачыненні да тавараў, што ўвозяцца на мытныя тэрыторыі дзяржаў — удзельніц СНД;

магчымасць ажыццяўлення ў пунктах пропуску на дзяржаўнай (мытнай) граніцы сумеснага з адпаведнымі органамі замежных дзяржаў мытнага кантролю і здзяйснення мытных аперацый.

Пагадненне аб узаемадзеянні мытных органаў дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў у сферы абароны правоў на аб’екты інтэлектуальнай уласнасці вызначае парадак узаемадзеяння мытных органаў у рамках СНД у мэтах ажыццяўлення мер, накіраваных на развіццё супрацоўніцтва ў галіне абароны праў на аб’екты інтэлектуальнай уласнасці.

Пагадненнем прадугледжваецца абмен інфармацыяй аб выяўленых фактах перамяшчэння тавараў ва ўзаемным гандлі дзяржаў — удзельніц Пагаднення з парушэннем заканадаўства ў сферы інтэлектуальнай уласнасці і пра тавары, у адносінах да якіх існуе падазрэнне, што іх перасоўванне можа ажыццяўляцца з парушэннем названага заканадаўства. Мытным адміністрацыям бакоў дэлегуецца права самастойна на ўзаемнай аснове ўзгадняць формы, аб’ёмы і тэрміны абмену інфармацыяй, неабходнай для выяўлення і спынення абароту кантрафактных тавараў.

Міністр транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь Аўраменка А.М. выступіў з дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Кітайскай Народнай Рэспублікі аб міжнародных аўтамабільных перавозках пасажыраў і грузаў», з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Кавалька А.Д.

Пагадненне прадугледжвае, што міжнародныя аўтамабільныя перавозкі па тэрыторыях Рэспублікі Беларусь і Кітайскай Народнай Рэспублікі ажыццяўляюцца ў адпаведнасці з нацыянальным заканадаўствам той дзяржавы, дзе яны выконваюцца і на аснове дазволаў, выдадзеных кампетэнтнымі органамі (Міністэрства транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь, Міністэрства транспарту кітайскай Народнай Рэспублікі і яго упаўнаважаныя органы ў правінцыях). Колькасць і форма такіх дазволаў вызначаюцца шляхам перагавораў у ходзе пасяджэнняў Сумеснай Камісіі па пытаннях міжнародных аўтамабільных перавозак.

У пагадненні ўстаноўлены выпадкі, калі не патрабуецца дазволу для выканання перавозак, а таксама прадугледжаны ўмовы ўзаемнага вызвалення ад мытных пошлін, падаткаў і збораў, звязаных з валоданнем або выкарыстаннем транспартных сродкаў.

Аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў у Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Расійскай Федэрацыі аб мерах па ўрэгуляванні гандлёва-эканамічнага супрацоўніцтва ў галіне экспарту нафты і нафтапрадуктаў ад 12 студзеня 2007 г.» расказалі намеснік старшыні Беларускага дзяржаўнага канцэрна па нафце і хіміі Бунакоў А.М. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Сокал А.М.

Пратакол замацоўвае дамоўленасці па пытаннях супрацоўніцтва ў нафтагазавай, электраэнергетычнай і прамысловай сферах і з’яўляецца дадатковым крокам па ўрэгуляванні двухбаковых адносін у галіне экспарту нафты і нафтапрадуктаў і паглыбленні ўзаемавыгаднага супрацоўніцтва ў гэтай сферы.

Акрамя таго, дэпутацкі корпус разгледзеў два дэкрэты Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

Міністр фінансаў Рэспублікі Беларусь Ермаловіч М.Л далажыў аб Дэкрэце Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 лiпеня 2019 г. № 4 «Аб змяненні дэкрэтаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Сайганова Т.І.).

Дэкрэт накіраваны на прывядзенне норм дэкрэтаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у адпаведнасць з палажэннямі новай рэдакцыі Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь.

Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2 верасня 2019 г. № 5 «Аб змяненні Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь» прадставілі Старшыня Дзяржаўнага камітэта па маёмасці Рэспублікі Беларусь Гаеў А.А. і старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Шчэпаў У.А.

Дакумент распрацаваны ў мэтах актуалізацыі асобных палажэнняў Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 20 сакавіка 1998 г. № 3 «Аб прыватызацыі дзяржаўнай уласнасці ў Рэспубліцы Беларусь» з улікам практыкі яго прымянення і прынятых нарматыўных прававых актаў.

У адпаведнасці з часткай другой дзеючай рэдакцыі артыкула 32 Закона «Аб прыватызацыі дзяржаўнай маёмасці і пераўтварэнні дзяржаўных унітарных прадпрыемстваў у адкрытыя акцыянерныя таварыствы» абмен на імянныя прыватызацыйныя чэкі «Маёмасць» ажыццяўляецца толькі ў дачыненні да акцый адкрытых акцыянерных таварыстваў, створаных у працэсе раздзяржаўлення і прыватызацыі да 1 студзеня 2011 года.

У прыватнасці, выключаная норма аб першачарговым абмене акцый на імянныя прыватызацыйныя чэкі «Маёмасць» работнікам прадпрыемстваў, што пераўтвараюцца ў адкрытыя акцыянерныя таварыствы, і прыраўнаваным да іх асобам.

Уводзяцца нормы, накіраваныя на выключэнне практыкі прымянення штрафных санкцый (у памеры 10 працэнтаў ад належнай асноўнай сумы плацяжу) у выпадку несвоечасовага пералічэння гаспадарчым грамадствам у адпаведны бюджэт дывідэндаў, налічаных на прыналежныя дзяржаве акцыі, а таксама выключэнне практыкі прымянення да гаспадарчых таварыстващ двайной адказнасці (штрафу і пені) за адно і тое ж правапарушэнне.

 


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць