Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75
            +375 (44) 755-22-94

Электронная пошта:
inform@house.gov.by


19.06.2019

19 чэрвеня 2019 года адбылося чарговае пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў, на якім былі разгледжаны 15 пытанняў.

У першым чытанні парламентарыі прынялі пяць законапраектаў.

З дакладам па праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях натарыяльнай дзейнасці» выступіў Міністр юстыцыі Рэспублікі Беларусь Сліжэўскі А.Л., з судакладам — старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Гуйвік Н.В.

Законапраектам прадугледжваецца карэкціроўка асобных норм Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2004 года «Аб натарыяце і натарыяльнай дзейнасці» з улікам практыкі іх прымянення, а таксама ў мэтах іх гарманізацыі з палажэннямі мадэльнага закона «Аб натарыяце», прынятага пастановай Міжпарламенцкай Асамблеі дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных дзяржаў ад 27 сакавіка 2017 г. № 46-9.

У прыватнасці, законапраектам прапануецца:

замацаваць дзяржаўныя гарантыі забеспячэння натарыяльнай дзейнасці шляхам забароны канфіскацыі натарыяльных дакументаў (за выключэннем выпадкаў, устаноўленых заканадаўчымі актамі), увядзення абавязкі дзяржаўных органаў, іншых дзяржаўных арганізацый прадстаўляць па запыту натарыусаў наяўныя звесткі і (або) дакументы, неабходныя для ажыццяўлення натарыяльных дзеянняў;

надаць унесеным у рэестр для рэгістрацыі натарыяльных дзеянняў дакументу, засведчанаму асобай, упаўнаважанай здзяйсняць вызначаныя натарыяльныя дзеянні, і яго дублікату статус натарыяльнага акту, які з’яўляецца законным і дакладным пацвярджэннем засведчаных гэтым дакументам правоў, абавязкаў і фактаў, якія маюць юрыдычнае значэнне, а таксама абавязковым для ўсіх дзяржаўных органаў, iншых арганiзацый i грамадзян;

перагледзець кампетэнцыю і віды натарыяльных дзеянняў, якія здзяйсняюцца натарыусамі, упаўнаважанымі службовымі асобамі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, дыпламатычнымі агентамі дыпламатычных прадстаўніцтваў Рэспублікі Беларусь і консульскімі службовымі асобамі консульскіх устаноў Рэспублікі Беларусь;

удакладніць парадак дзейнасці натарыяльных архіваў зыходзячы з выяўленых прабелаў у рэгуляванні іх дзейнасці;

скарэктаваць пытанні, якія тычацца дысцыплінарнай адказнасці натарыусаў;

замацаваць магчымасць выкарыстання натарыусам відэазапісу для фіксацыі ходу здзяйснення натарыяльнага дзеяння;

усталяваць адзіны трохгадовы тэрмін для прад’яўлення да выканання выканаўчай надпісі да прымусовага выканання (як для грамадзян, так і для індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб).

А.Л.Сліжэўскі і Н.В.Гуйвік таксама прадставілі праект Закона«Аб змяненні законаў па пытаннях медыяцыі».

У прыватнасці, законапраектам прапануецца:

у мэтах аператыўнага вырашэння эканамічнай спрэчкі паміж юрыдычнымі асобамі і (або) індывідуальнымі прадпрымальнікамі замацаваць абавязковасць прад’яўлення прэтэнзіі (пісьмовай прапановы аб добраахвотным урэгуляванні спрэчкі) альбо правядзення медыяцыі да звароту ў суд;

усталяваць права зацікаўленых асоб да звароту ў суд з іскам аб абароне парушаных або аспрэчваемых правоў, якія вынікаюць з грамадзянскіх, сямейных, працоўных, іншых праваадносін, урэгуляваць спрэчку ў дасудовым парадку, у тым ліку з удзелам медыятара;

пашырыць магчымасці для прымянення медыяцыі пасля ўзбуджэння справы ў судзе і да вынясення судом рашэння па сутнасці спрэчкі. Так, суду даецца права па ўласнай ініцыятыве пры адсутнасці пярэчанняў бакоў накіраваць іх для ўрэгулявання спрэчкі з удзелам медыятара;

даць бакам дадатковыя гарантыі па выкананні дамоўленасцей, дасягнутых у медыяцыі, якія, як правіла, павінны выконвацца бакамі добраахвотна і добрасумленна. У сувязі з гэтым вызначаецца парадак выдачы выканаўчага ліста на прымусовае выкананне медыяцыйнага пагаднення ў выпадку яго невыканання адным з бакоў;

для стварэння ўмоў, якія спрыяюць захаванню сям’і, абароне правоў і законных інтарэсаў мужа, жонкі і дзяцей, замацаваць магчымасць накіравання мужа і жонкі, якія звярнуліся з заявай аб скасаванні шлюбу ў орган, які рэгіструе акты грамадзянскага стану, альбо з аналагічным іскавай заявай у суд, у вызначаны заканадаўствам для прымірэння тэрмін да медыятару, у тым ліку для ўдзелу ў інфармацыйнай сустрэчы з медыятарам;

вызначыць паняцце і асноўны змест інфармацыйнай сустрэчы з медыятарам, а таксама правілы яе правядзення.

Міністр юстыцыі далажыў аб праекце Закона Рэспублікі Беларусь «Аб змяненні законаў па пытаннях грамадзянскіх аспектаў міжнароднага выкрадання дзяцей» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Власевіч В.Э.).

Законапраект распрацаваны з мэтай рэалізацыі нормаў Канвенцыі аб грамадзянскіх аспектах міжнароднага выкрадання дзяцей ад 25 кастрычніка 1980 года і прадугледжвае ўнясенне змяненняў у Грамадзянскі працэсуальны кодэкс Рэспублікі Беларусь, Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям’і, Падатковы кодэкс Рэспублікі Беларусь, а таксама ў законы Рэспублікі Беларусь «Аб парадку выезду з Рэспублікі Беларусь і ўезду ў Рэспубліку Беларусь грамадзян Рэспублікі Беларусь», «Аб прававым становішчы замежных грамадзян і асоб без грамадзянства ў Рэспубліцы Беларусь», «Аб выканаўчай вытворчасці».

Грамадзянскі працэсуальны кодэкс Рэспублікі Беларусь прапануецца дапоўніць палажэннямі, якія замацоўваюць механізм разгляду судамі заявы аб вяртанні неправамерна перамешчанага ў Рэспубліку Беларусь або неправамерна ўтрымліваемага ў Рэспубліцы Беларусь дзіцяці або аб ажыццяўленні ў дачыненні да такога дзіцяці правоў доступу на падставе Канвенцыі. Справы па заявах на падставе Канвенцыі прапануецца разглядаць судам па правілах іскавай вытворчасці з улікам палажэнняў Канвенцыі. Пры гэтым суду прадастаўляецца права забараніць адказчыку змяняць месца жыхарства (месца знаходжання) дзіцяці і часова абмежаваць выезд адказчыка і (або) дзіцяці да ўступлення ў законную сілу рашэння суда па справе аб вяртанні дзіцяці або аб ажыццяўленні правоў доступу.

У Кодэксе Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям’і прапануецца замацаваць умовы і парадак падачы заявы на падставе Канвенцыі.

У сувязі з тым, что Канвенцыяй прадугледжана ажыццяўленне ўсіх працэдур на бязвыплатнай аснове, прапануецца ўнесці дапаўненне ў пералік асоб, якія вызваляюцца ад дзяржаўнай пошліны пры звароце ў суд, замацаваны ў Падатковым кодэксе Рэспублікі Беларусь.

Карэктывы законаў «Аб парадку выезду з Рэспублікі Беларусь і ўезду ў Рэспубліку Беларусь грамадзян Рэспублікі Беларусь» і «Аб прававым становішчы замежных грамадзян і асоб без грамадзянства ў Рэспубліцы Беларусь» усталёўваюць, што можа быць часова абмежавана права грамадзяніна на выезд з Рэспублікі Беларусь, права замежніка на выезд з Рэспублікі Беларусь, калі ён з’яўляецца адказчыкам па справе аб вяртанні неправамерна перамешчанага ў Рэспубліку Беларусь або неправамерна ўтрымліваемага ў Рэспубліцы Беларусь дзіцяці або аб ажыццяўленні ў дачыненні да такога дзіцяці правоў доступу, альбо дзіцем, у дачыненні да якога разглядаецца такая справа.

Акрамя таго, у сувязі са з’яўленнем новага віду выканаўчых дакументаў аб вяртанні дзіцяці або аб ажыццяўленні правоў доступу ў адносiнах да дзiцяцi прадугледжана ўнясенне змяненняў у Закон Рэспублікі Беларусь «Аб выканаўчай вытворчасці».

А.Л.Сліжэўскі таксама праінфармаваў аб праекце Закона «Аб змяненні кодэксаў» (па пытаннях адказнасці за непрыняцце мер па належнай арганізацыі дзейнасці юрыдычнай асобы) (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Качына Л.І.).

Так, у мэтах рэалізацыі палажэнняў Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва» законапраект прадугледжвае дапаўненне Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях КаАП нормай, якая вызначае, што непрыняцце кіраўніком юрыдычнай асобы неабходных мер па належнай арганізацыі дзейнасці гэтай юрыдычнай асобы ў адпаведнасці з усталяванымі заканадаўствам патрабаваннямі, што пацягнула прычыненне шкоды дзяржаўным або грамадскім інтарэсам, навакольнаму асяроддзю, жыццю, здароўю, правам і законным інтарэсам грамадзян, калі ў гэтым учынку няма складу іншага адміністрацыйнага правапарушэння або складу злачынства, цягне накладанне штрафу ў памеры ад дзесяці да двухсот базавых велічынь.

Разам з гэтым прадугледжваецца заўвага, у рамках якой раскрываюцца паняцці «кiраўнiк юрыдычнай асобы» і «належная арганізацыя дзейнасці юрыдычнай асобы».

Адпаведныя карэкціроўкі ўносяцца ў Працэсуальна-выканаўчы Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях.

Міністр аховы здароўя Рэспублікі Беларусь Каранік У.С. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і моладзёжнай палітыцы Невар І.Л. выступілі з дакладамі па праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб аказанні псіхіятрычнай дапамогі».

Законапраектам, у прыватнасці, прапануецца:

абнавіць і дапоўніць паняційны апарат Закона;

удакладніць парадак устанаўлення дыягназу псіхічнага расстройства (захворвання);

вызначыць правілы транспарціроўкі пацыента, якому аказваецца экстраная псіхіятрычная дапамога;

дапоўніць пералік звестак, якія называюцца ў медыцынскіх дакументах, пры прымяненнi мер фізічнай сарамлівасці;

даць права ажыццяўляць дыспансерны нагляд за пацыентам лекарам-спецыялістам устаноў сацыяльнага абслугоўвання і крымінальна-выканаўчай сістэмы;

пашырыць пералік выпадкаў, у якіх спыняецца дыспансерны нагляд за пацыентам;

удакладніць парадак аказання псіхіятрычнай дапамогі пацыенту, выпісанаму з псіхіятрычнага стацыянара.

У другім чытанні дэпутаты прынялі два законапраекты.

Намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і маладзёжнай палітыцы Курсевіч В.В. прадставіла праект Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб санітарна-эпідэміялагічным дабрабыце насельніцтва».

Законапраект распрацаваны ў мэтах прывядзення яго ў адпаведнасць з Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва» і Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 кастрычніка 2017 г. № 376 «Аб мерах па ўдасканаленні кантрольнай (нагляднай) дзейнасці», а таксама з улікам правапрымяняльнай практыкі.

Праектам Закона, у прыватнасці, удакладнены пералік аб’ектаў, якія падлягаюць дзяржаўнай санітарна-гігіенічнай экспертызе, вызначаны прадмет дзяржаўнай санітарна-гігіенічнай экспертызы ў дачыненні да горадабудаўнічых праектаў, праектаў санітарна-ахоўных зон, зон санітарнай аховы крыніц пітнога водазабеспячэння цэнтралізаваных сістэм пітнога водазабеспячэння, праектнай дакументацыі.

Аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўных узнагародах Рэспублікі Беларусь» расказала намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па дзяржаўнаму будаўніцтву, мясцоваму самакіраванню і рэгламенту Філіповіч Г.В.

Распрацоўка праекта Закона абумоўлена неабходнасцю выпрацоўкі адзіных падыходаў да прымянення норм Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўных узнагародах» у частцы ўзнагароджання шматдзетных маці ордэнам Маці, неадназначным іх трактаваннем на практыцы, а таксама неабходнасцю дапаўнення падстаў для пазбаўлення дзяржаўных узнагарод. Праект Закона накіраваны на павышэнне прэстыжу ордэна Маці.

У ходзе пасяджэння былі таксама разгледжаны сем законапраектаў аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

Праект Закона «Аб ратыфікацыі Дагавора паміж Рэспублікай Беларусь і Эстонскай Рэспублікай аб сацыяльным забеспячэнні» прадставіла Міністр працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь Касцевіч І.А. (судакладчык — член Пастаяннай камісіі палаты прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Мурына Ю.Г.).

Асноўнай мэтай Дагавора з’яўляецца ўрэгуляванне пытанняў пенсійнага забеспячэння грамадзян Рэспублікі Беларусь і грамадзян Эстонскай Рэспублікі, якія працавалі за межамі сваіх дзяржаў. Дагавор заснаваны на прапарцыйным прынцыпе, калі пенсія прызначаецца і выплачваецца кожнай дзяржавай за перыяды стажу, набытага на яго тэрыторыі.

Міністр транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь Аўраменка А.М. і намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па аграрнай палітыцы Чэкан С.У. далажылі аб праектах законаў «Аб далучэнні Рэспублікі Беларусь да Найрабійскай міжнароднай канвенцыі аб выдаленні патанулых судоў 2007 года» і «Аб далучэнні Рэспублікі Беларусь да Міжнароднай канвенцыі аб грамадзянскай адказнасці за шкоду ад забруджвання бункерным палівам 2001 года».

Асноўная мэта падпісання Найрабійскай міжнароднай канвенцыі аб выдаленні патанулых судоў 2007 года — гэта выпрацоўка і ўкараненне адзіных міжнародных правілаў і працэдур па хуткім і эфектыўным выдаленні патанулых судоў і выплаце кампенсацый за звязаныя з гэтым выдаткі.

У адпаведнасці з Канвенцыяй, патанулае або сеўшае на мель судна ўяўляе небяспеку, калі яно стварае перашкоду для суднаходства, альбо прыводзіць да сур’ёзных шкодных наступстваў для марскога асяроддзя, альбо прычыняе шкоду ўзбярэжжу або звязаным з ім інтарэсам аднаго ці больш дзяржаў.

Усе дзяржавы — удзельнікі дадзенай Канвенцыі могуць прымаць меры ў дачыненні да выдалення патанулага судна, якое прадстаўляе небяспеку ў раёне дзеяння Канвенцыі.

Дзяржава-ўдзельнік патрабуе ад капітана і аператара судна, якія плавалі пад яго сцягам, неадкладна паведаміць закранутай дзяржаве пра выпадкі, калі судна было ўцягнута ў марскую аварыю, вынікам якой з’яўляецца патанулае судна. Паведамленне павінна ўтрымліваць, у прыватнасці, дакладную назву і месцазнаходжанне патанулага або сеўшага на мель судна, характар пашкоджання судна і яго стан, а таксама наяўнасць любых небяспечных і шкодных рэчываў.

У адпаведнасці з паведамленнем і пры вызначэнні таго, ці ўяўляе патанулае або сеўшае на мель судна небяспеку, закранутая дзяржава прымае адпаведныя меры.

Рэспубліка Беларусь прымае на сябе міжнародна-прававыя абавязацельствы па кантролі за наяўнасцю на судах пад сваім сцягам сапраўднага страхавога пасведчання і за выкананнем працэдур па паведамленню закранутых дзяржаў — удзельніц Канвенцыі аб уцягнутых ў марскія аварыі і патанулых судах.

Міжнародная канвенцыя аб грамадзянскай адказнасці за шкоду ад забруджвання бункерным палівам 2001 года падпісана ў мэтах забеспячэння кампенсацыі шкоды, нанесенай забруджваннем марскога асяроддзя з прычыны ўцечкі або зліву ў мора нафты, якая перавозіцца налівам на судах, і ўсталяванне строгай адказнасці за ўсе формы забруджвання нафтай.

Канвенцыя прымяняецца выключна да шкоды ад забруджвання, прычыненай на тэрыторыі дзяржавы-ўдзельніка ў яго тэрытарыяльным моры і ў выключнай эканамічнай зоне дзяржавы-ўдзельніцы.

Згодна з Канвенцыяй, уласнік судна з моманту інцыдэнту нясе адказнасць за шкоду ад забруджвання, прычыненую бункерным палівам, якое знаходзіцца на судне або крыніцай якога з'яўляецца судна, а калі інцыдэнт складаецца з шэрагу здарэнняў аднаго і таго ж паходжання, то ўласнік судна нясе адказнасць з моманту першага з такіх здарэнняў.

Рэспубліка Беларусь прымае на сябе міжнародна-прававыя абавязацельствы па кантролі за наяўнасцю ў аператараў судоў пад сцягам Рэспублікі Беларусь сапраўднага пасведчання ці іншай гарантыі, якая пакрывае магчымую шкоду ад забруджвання бункерным палівам, а таксама па выдачы адпаведнага пасведчання.

А.М.Аўраменка таксама прадставіў праект Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Кыргызскай Рэспублікі аб міжнародных аўтамабільных зносінах ад 14 чэрвеня 1995 года» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычнаму комплексу, транспарту і сувязі Чудовіч В.І.).

Пагадненне памiж Урадам Рэспублiкi Беларусь i Урадам Кыргызскай Рэспублікі аб міжнародных аўтамабільных зносінах ад 14 чэрвеня 1995 года рэгулюе ўзаемаадносіны паміж Рэспублікай Беларусь і Кыргызскай Рэспублікай у сферы міжнародных аўтамабільных перавозак. У сваю чаргу Пратаколам агаворваецца магчымасць выканання перавозак у/з трэціх краін, паколькі раней Пагадненнем было прадугледжана выкананне міжнародных аўтамабільных перавозак толькі ў двухбаковым і транзітным паведамленнях. Таксама Пратаколам урэгуляваны асобныя пытанні выкарыстання дазволаў, якiя выдаюцца кампетэнтнымi органамi дзяржаў Дагаворных Бакоў. Акрамя гэтага, з Пагаднення Пратаколам выключаецца прамая забарона на ажыццяўленне кабатажных перавозак, прадугледжваючы магчымасць іншага рэгулявання такіх перавозак правам Еўразійскага эканамічнага саюза. Гэта ўзгадняецца з падыходамі, замацаванымі ў Дамове аб Еўразійскім эканамічным саюзе.

З дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Рэспублікі Судан аб пазбяганнi двайнога падаткаабкладання і папярэджанні ўхілення ад выплаты падаткаў у дачыненнi да падаткаў на даходы» выступіла намеснік Міністра па падатках і зборах Рэспублікі Беларусь Сяліцкая Э.А., з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па бюджэце і фінансах Вабішчэвіч П.А.

Пагадненне накіравана на садзейнічанне развіццю і паглыбленню эканамічнага супрацоўніцтва паміж дзяржавамі на ўзаемавыгадных умовах і накіравана на рашэнне наступных задач:

размеркаванне права падаткаабкладання паміж дагаворнымі дзяржавамі;

ліквідацыю падвойнага падаткаабкладання;

абмен інфармацыяй паміж падатковымі службамі;

кантроль выканання плацельшчыкамi падатковага заканадаўства і барацьба з падатковымі парушэннямі.

Пагадненнем, у мэтах урэгулявання падатковых узаемаадносін паміж Рэспублікай Беларусь і Рэспублікай Судан, за кожнай дзяржавай замацоўваецца права падаткаабкладання асобных відаў даходаў, што атрымліваюцца юрыдычнымі і фізічнымі асобамі адной краіны ў іншай краіне. У гэтай сувязі Пагадненнем вызначаецца парадак выплаты падаходнага падатку з фізічных асоб, падатку на прыбытак, падатку на даходы, у тым ліку падаткаабкладанне дывідэндаў, даўгавых абавязацельстваў, арэнды, роялці.

Э.А.Сяліцкая таксама прадставіла праект Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Рэспублікі Судан аб абмене інфармацыяй па падатковых пытаннях» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі па эканамічнай палітыцы Канапацкая Г.А.).

Пагадненне дазволіць кампетэнтным органам дагаворных бакоў запытваць інфармацыю, дакументы і іншыя матэрыялы, якія адносяцца да выканання плацельшчыкамі сваіх падатковых абавязацельстваў па ўсіх відах падаткаў (падаткі на прыбытак, даходы, зямлю, нерухомасць, падаходны падатак, ПДВ, акцызы), уключаючы банкаўскую інфармацыю ў дачыненні да правяраемых плацельшчыкаў.

Такая інфармацыя можа быць запытана з мэтай прадухілення пазбягання ад выплаты падаткаў, кантролю выканання плацельшчыкамi падатковага заканадаўства і барацьбы з падатковымі парушэннямі. Таксама Пагадненнем рэгламентуецца працэдура атрымання адпаведнай інфармацыі (парадак складання запыту, тэрмін яго разгляду, падставы для адхіленні запыту і інш.).

Аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення аб ажыццяўленні сумеснай дзейнасці дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў у галіне даследавання і выкарыстання касмічнай прасторы ў мірных мэтах» з дакладам выступіў Старшыня Прэзідыума Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі Гусакоў У.Р., з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Каляснёва А.П.

Пагадненне ўстанаўлівае прававыя і арганізацыйныя асновы супрацоўніцтва дзяржаў — удзельніц СНД у галіне даследавання і выкарыстання касмічнай прасторы ў мірных мэтах і садзейнічанні ў стварэнні прававой базы для распрацоўкі і заключэння ўдзельнікамі пагадненняў і дамоўленасцей па канкрэтных напрамках сумеснай касмічнай дзейнасці.

Супрацоўніцтва ў рамках Пагаднення можа ажыццяўляцца ў наступных асноўных формах:

планаванне і ажыццяўленне сумесных праграм і праектаў;

узаемны абмен навуковай і тэхнічнай інфармацыяй, адмысловымі ведамі, эксперыментальнымі дадзенымі, вынікамі доследна-канструктарскіх работ і матэрыяламі ў розных галінах касмічнай навукі, тэхнікі і тэхналогіі;

узаемнае садзейнічанне доступу да дзяржаўных праграм даследавання і выкарыстання касмічнай прасторы ў мірных мэтах, а таксама міжнародных праграмах і праектах у галіне практычнага прымянення касмічных тэхналогій і развіцця касмічнай інфраструктуры;

выкарыстанне наземных аб’ектаў і сістэм для запускаў і кіравання касмічнымі апаратамі;

арганізацыя праграм падрыхтоўкі кадраў, абмен спецыялістамі і вучонымі.

Асновай для сумеснай дзейнасці ў рамках Пагаднення з’яўляюцца касмічныя праграмы і праекты, рэалізацыя якіх выклікае значную практычную цікавасць і патрабуе аб’яднання інтэлектуальных, навуковых і вытворчых рэсурсаў зацікаўленых дзяржаў у такіх галінах, як фундаментальныя і прыкладныя касмічныя даследаванні; стварэнне і сумеснае выкарыстанне спалучаных нацыянальных сістэм дыстанцыйнага зандзіравання Зямлі; касмічныя сістэмы сувязі і тэлерадыёвяшчання; развіццё і прымяненне спадарожнікавых навігацыйных сістэм; выкарыстанне вынікаў касмічнай дзейнасці ў розных сферах эканомікі.

Рэспубліка Беларусь з’яўляецца актыўным удзельнікам сусветнай касмічнай дзейнасці. З запускам у 2012 годзе Беларускага касмічнага апарата дыстанцыйнага зандзіравання Зямлі Беларусь набыла статус касмічнай дзяржавы і атрымала магчымасць рэальнага ўдзелу ў міжнародных структурах і праектах па выкарыстанні касмічнай прасторы ў мірных мэтах. Удзел Рэспублікі Беларусь у рэалізацыі пагаднення будзе садзейнічаць умацаванню статусу Беларусі як касмічнай дзяржавы, а таксама пашырэнню ўзаемавыгаднага супрацоўніцтва з дзяржавамі — удзельнікамі СНД у касмічнай сферы, што станоўча адаб’ецца на палітычным іміджы Беларусі і эканамічным развіцці беларускай касмічнай галіны.

Прадугледжаная Пагадненнем сумесная дзейнасць у засваенні космасу ў мірных мэтах і практычным прымяненні касмічнай тэхнікі і тэхналогій будзе ажыццяўляцца, у тым ліку, і на камерцыйнай аснове, што паслужыць прыцягненню дадатковых пазабюджэтных сродкаў у касмічную галіну.

Акрамя таго, дэпутаты разгледзелі кадравае пытанне. Парламентарыі далі згоду на вызваленне С.Р.Зямчонка ад пасады намесніка старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы.

Наступнае пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў адбудзецца 26 чэрвеня 2019 года.

 


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць