Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75
            +375 (44) 755-22-94

Электронная пошта:
inform@house.gov.by


28.06.2019

28 чэрвеня 2019 года парламентарыі разгледзелі тры законапраекты.

У першым чытанні дэпутацкі корпус прыняў праект Закона «Аб унясенні дапаўненняў і змяненняў у некаторыя законы Рэспублікі Беларусь па пытаннях гаспадарчых таварыстваў», з дакладам па якім выступіў намеснік Міністра эканомікі Рэспублікі Беларусь Ярашэвіч Д.В., з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Качына Л.І.

Падрыхтоўка законапраекта абумоўлена неабходнасцю карэкціроўкі асобных норм дзеючага Закона Рэспублікі Беларусь «Аб гаспадарчых таварыствах» з улікам судовай і іншай практыкі яго прымянення, патрабаванняў асноўных праграмных дакументаў, а таксама ўзгаднення норм Закона з шэрагам заканадаўчых актаў і папаўненне прабелаў прававога рэгулявання.

Законапраектам прапануецца выключыць абмежаванне на ўдзел гаспадарчага таварыства з адным удзельнікам ў іншым такім жа грамадстве.

Законапраект таксама прадугледжвае шэраг карэкціровак, якія рэгламентуюць пытанні кіравання гаспадарчым грамадствам, пашыраецца кола асоб на ўдзел у кіраванні дзейнасцю гаспадарчага таварыства, права выступаць ад імя ўдзельнікаў прадастаўляецца эмітэнтам замежных дэпазітарных распісак у выпадку эмісіі акцый дадатковага выпуску, якія размяшчаюцца з выкарыстаннем замежных дэпазітарных распісак.

У мэтах абароны маёмасных інтарэсаў удзельнікаў гаспадарчага таварыства законапраектам дэталізуецца парадак правядзення рэарганізацыі гаспадарчага таварыства:

устанаўліваюцца патрабаванні да зместу дагавораў зліцця і далучэння, а таксама да рашэнняў агульных сходаў удзельнікаў па пытаннях рэарганізацыі ў форме падзелу, выдзялення і пераўтварэння;

папоўнены прававы прабел у частцы парадку галасавання ў час прыняцця рашэння на агульных сходах удзельнікаў, зноў утвараныху выніку рэарганізацыі ў форме выдзялення і падзелу гаспадарчых таварыстваў, а таксама ўдакладнены парадак галасавання на сумесных агульных сходах удзельнікаў пры правядзенні рэарганізацыі ў форме зліцця і далучэння;

вызначаны таксама парадак галасавання ў час прыняцця рашэння аб зацвярджэнні перадаткавага акта і раздзяляльнага балансу;

устаноўлены патрабаванні да зместу апавяшчэння аб рэарганізацыі гаспадарчага таварыства.

У рамках рэалізацыі пункта 82 Комплексу мер па рэалізацыі Праграмы сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь на 2016 — 2020 гады законапраектам прадугледжана стварэнне механізму, які дазваляе канвертаваць даўгі гаспадарчых таварыстваў у долі (акцыі).

У мэтах пашырэння дадатковых механізмаў, якія дазваляюць стабілізаваць фінансава-гаспадарчую дзейнасць гаспадарчага таварыства законапраект прадугледжвае магчымасць унясення ўкладаў у маёмасць гаспадарчага таварыства ўдзельнікамі грамадства, якія не змяняюць памеру статутнага фонду і памер долей (акцый) удзельнікаў. Такі механізм прадугледжвае добраахвотнае ўнясенне ўкладаў у маёмасць грамадства, якія могуць быць унесены ў любы час удзельнікам гаспадарчага грамадства на падставе дагавора.

Прапанаванае новаўвядзенне дазволіць аператыўна накіроўваць на развіццё гаспадарчага таварыства грашовыя сродкі альбо iншую маёмасць і пры гэтым унясенне ўкладаў не цягне за сабой змяненне памеру статутнага фонду, суадносіны долей удзельнікаў і не патрабуе наступнага вяртання такой маёмасці ўдзельніку.

Дакументам таксама ўдакладняюцца пытанні арганізацыі дзейнасці агульных сходаў удзельнікаў таварыстваў, карэктуюцца нормы, якія тычацца парадку абвяшчэння вынікаў галасавання і складання па выніках правядзення агульнага сходу ўдзельнікаў пратаколу. Дэталізуецца парадак прад'яўлення патрабавання аб правядзенні пазачарговага агульнага сходу ўдзельнікаў, усталявана форма і змест такога прад'яўленага патрабавання.

Шэраг новаўвядзенняў законапраекта накіраваны на ўдасканаленне складу і структуры савета дырэктараў (наглядальнага савета).

У прыватнасці, вызначаюцца патрабаванні да кваліфікацыйных, прафесійных і іншых якасцяў кандыдатаў. Дзеючы Закон мяркуецца дапоўніць нормамі, што вызначаюць парадак ініцыявання склікання пасяджэння савета дырэктараў (наглядальнага савета), замацоўваецца магчымасць судовага аспрэчвання рашэнняў савета дырэктараў (наглядальнага савета), якая прадастаўляецца ўдзельніку гаспадарчага таварыства, калі рашэнне прынята з парушэннем патрабаванняў, прадугледжаных Законам i iншым заканадаўствам або статутам грамадства, парушаныя правы і (або) законныя інтарэсы ўдзельнікаў. Прадугледжаны таксама выпадкі, калі рашэнне, якое аспрэчваецца,суд мае права пакінуць у сіле.

У мэтах рэалізацыі права ўдзельнікаў гаспадарчага таварыства на атрыманне інфармацыі пра дзейнасць гаспадарчага таварыства законапраектам устаноўлена права ўдзельнікаў патрабаваць прадастаўлення інфармацыі, якая змяшчаецца ў дакументах гаспадарчага таварыства, пры гэтым права на азнаямленне з дакументамі бухгалтарскага ўліку і бухгалтарскай (фінансавай) справаздачнасці (кнігай уліку даходаў і расходаў) , а таксама з пратаколамі пасяджэнняў савета дырэктараў (наглядальнага савета) і калегіяльнага выканаўчага органа абмежавана. Такую інфармацыю будуць мець права атрымаць удзельнікі, якія з'яўляюцца ў сукупнасці ўладальнікамі дзесяці і больш працэнтаў акцый (долей) гаспадарчага таварыства, калі статутам гаспадарчага таварыства не прадугледжана меншая колькасць акцый (долей). Таксама ўстаноўлены тэрмін, на працягу якога гаспадарчае таварыства прадастаўляе ўдзельніку запытаную па яго патрабаванню інфармацыю.

У дачыненні да закрытых акцыянерных таварыстваў законапраектам прадугледжваецца адмена абмежавання ў дачыненні колькасці акцыянераў.

Прапанаваныя законапраектам новаўвядзенні, прынцыпова не змяняючы дзяленне акцыянерных таварыстваў на адкрытыя і закрытыя, дазволяць адкрытым акцыянерным таварыствам (з любой колькасцю акцыянераў) самастойна змяніць свой «публічны статус», у тым выпадку, калі такое грамадства не зацікаўлена ў публічнасці і не імкнецца да актыўнага прыцягнення інвестыцый.

Новаўвядзеннем законапраекта з’яўляецца ўключэнне ў Закон нормаў, накіраваных на павышэнне эфектыўнасці дзейнасці членаў органаў кіравання, а таксама іншых работнікаў гаспадарчага таварыства. Законапраектам прапануецца замацаваць магчымасць бязвыплатнай перадачы або продажу акцый (долей) членам органаў кіравання і іншым работнікам гаспадарчага таварыства ў мэтах матывацыі і асабістай зацікаўленасці названых асоб у развіцці гаспадарчага таварыства.

Магчымасць заахвочвання работнікаў гаспадарчых таварыстваў акцыямі (долямі) кампаніі ўяўляе асаблівую цікавасць для прыватных кампаній, якія імкнуцца «прывязаць» высокапрафесійнага работніка і не дапусціць «уцечкі» атрыманых такімі работнікамі кваліфікацый і вопыту да канкурэнта.

У дачыненні да гаспадарчых таварыстваў з доляй дзяржавы ў статутным фондзе ў мэтах дадатковай абароны інтарэсаў дзяржавы прадугледжваецца, што ў названых грамадствах продаж (бязвыплатная перадача) акцый (долей) ажыццяўляецца па ўзгадненні з Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь.

Акрамя таго, законапраектам у рамках рэалізацыі палажэнняў Праграмы сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь на 2016 — 2020 гады ў частцы павышэння празрыстасці дзейнасці адкрытых акцыянерных таварыстваў прадугледжана абавязковае раскрыццё звестак, якія змяшчаюцца ў такіх планавых дакументах як стратэгіі развіцця (прагнозы развіцця, бізнес-планы і іншае ) у друкаваных сродках масавай інфармацыі, вызначаных статутамі гэтых таварыстваў, і (або) размяшчэння на іх сайтах у сетцы Інтэрнэт.

У цэлым прапанаваныя законапраектам новаўвядзенні дазволяць выкарыстоўваць новыя формы інвеставання і магчымасці для фінансавага аздараўлення гаспадарчых таварыстваў, стварыць умовы для доўгатэрміновай матывацыі работнікаў гаспадарчага таварыства, забяспечыць павышэнне празрыстасці гаспадарчых таварыстваў, палепшыць практыку карпаратыўнага кіравання, узмацніць абарону правоў акцыянераў, што ў канчатковым выніку будзе спрыяць павышэнню рэйтынгу Рэспублікі Беларусь у справаздачы Сусветнага банка «Вядзенне бізнесу».

У двух чытаннях прыняты праект Закона «Аб амністыі ў сувязі з 75-годдзем вызвалення Беларусі ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў», які прадставілі Міністр унутраных спраў Рэспублікі Беларусь Караеў Ю.Х. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Чэкан В.І.

Законапраект аб амністыі традыцыйна прадугледжвае ў артыкуле 1 праекта вызваленне ад пакаранняў т.зв. «ільготнай» катэгорыі асоб — непаўналетніх, цяжарных жанчын, жанчын і адзінокіх мужчын, якія маюць дзяцей ва ўзросце да васемнаццацi гадоў, асоб, якія дасягнулі агульнаўстаноўленага пенсіённага ўзросту, інвалідаў I або II групы, хворых на актыўную форму туберкулёзу 1, 2, 5 «А», 5 «Б» груп дыспансернага ўлiку, хворых на анкалагiчныя захворваннi другой, трэцяй, чацвёртай клiнiчных груп, ВІЧ-інфіцыраваных з 3-й або 4-й стадыямі захворвання па клінічнай класіфікацыі Сусветнай арганізацыі аховы здароўя, ветэранаў баявых дзеянняў на тэрыторыі іншых дзяржаў, грамадзян, пацярпелых ад катастрофы на Чарнобыльскай АЭС, іншых радыяцыйных аварый, асоб, якія атрымалі раненні (кантузii), калецтвы, захворваннi ў перыяд праходжання ваеннай службы або ў сувязі з ажыццяўленнем службовай дзейнасці.

Такія асобы падлягаюць вызваленню ад пакаранняў у выглядзе грамадскіх работ, штрафу, пазбаўлення права займаць пэўныя пасады або займацца пэўнай дзейнасцю, папраўчых работ, абмежавання па ваеннай службе, арышту, абмежавання волі, пазбаўлення волі, а таксама ад іншых мер крымінальнай адказнасці ў выглядзе асуджэння з адтэрміноўкай выканання пакарання, асуджэння з умоўным непрымяненнем пакарання, асуджэння без прызначэння пакарання. Гэтая ж катэгорыя асоб у адпаведнасці з артыкулам 2 законапраекта аб амністыі можа быць вызвалена і ад крымінальнай адказнасці.

У адпаведнасці з праектам амністыя распаўсюджваецца і на асоб, якія не адносяцца да вышэйназванай катэгорыі. Яны падлягаюць вызваленню ад іншых мер крымінальнай адказнасці ў выглядзе асуджэння з адтэрміноўкай выканання пакарання, асуджэння з умоўным непрымяненнем пакарання, асуджэння без прызначэння пакарання.

Таксама падлягаюць вызваленню асобы:

якія ўчынілі злачынствы, што не ўяўляюць вялікай грамадскай небяспекі, якiм прызначана пакаранне ў выглядзе абмежавання волі, пазбаўлення волі і прысуды якім вынесены на дзень уступлення ў сілу Закона аб амністыі;

якія ўчынілі злачынствы, што адносяцца да катэгорыі менш цяжкіх, якiм прызначана пакаранне ў выглядзе абмежавання волі, пазбаўлення волі, якія адбылі на дзень уступлення ў сілу Закона аб амністыі не менш за адну чацвёртую частку прызначанага судом тэрміну пакарання;

якiя не пералiчаны ў артыкуле 1 праекта, якiм прызначана пакаранне ў выглядзе арышту і прысуды якім вынесены на дзень уступлення ў сілу Закона аб амністыі;

асуджаныя за крадзеж, махлярства, прысваенне або растрату, крадзеж шляхам выкарыстання камп’ютарнай тэхнікі, незаконную прадпрымальніцкую дзейнасць, ухіленне ад выплаты сум падаткаў, збораў, калі яны на дзень уступлення ў сілу Закона аб амністыі адбылі не менш за адну трэцюю частку прызначанага тэрміну пакарання.

Праектам прадугледжваецца скарачэнне пакарання часткова тэрмінам на адзін год асобам (непаўналетнім — на два гады):

асобам, асуджаным да пакарання ў выглядзе абмежавання волі і пазбаўлення волі;

асобам, умоўна-датэрмінова вызваленым ад пакарання ў выглядзе абмежавання волі або пазбаўлення волі;

асобам, якiм неадбытая частка пакарання ў выглядзе пазбаўлення волi заменена пакараннем у выглядзе абмежавання волi або папраўчых работ ці якiм неадбытая частка пакарання ў выглядзе абмежавання волі заменена пакараннем у выглядзе папраўчых работ;

асуджаным да пазбаўлення волі цяжарным жанчынам і жанчынам, якія маюць дзяцей ва ўзросце да трох гадоў, якім суд адтэрмінаваў адбыванне пакарання.

Калі ў гэтых жа асоб на дзень разгляду матэрыялаў аб прымяненнi амнiстыi да заканчэння тэрмiну пакарання застаецца менш за год (у непаўналетніх — менш за два гады), законапраектам прапануецца вызваліць іх ад неадбытай часткi пакарання.

Праект закона аб амністыі абмяжоўвае вызваленне ад пакарання асоб, якія ўчынілі некаторыя злачынствы, якія адносяцца да катэгорыі менш цяжкіх, а таксама цяжкіх і асабліва цяжкіх.

Разам з тым пры ўмове прыкладных паводзінаў і кампенсацыі шкоды гэтым асобам магчыма скарачэнне пакарання на адзін год (непаўналетнім — на два гады), калі іншае не прадугледжана артыкулам 11 праекта Закона.

Амністыя не распаўсюджваецца на асоб:

да якiх на працягу 2014 — 2019 гадоў прымяняліся амністыя або памілаванне і якія зноў учынілі наўмысныя злачынствы;

якія цалкам не пакрылі прычынены злачынствамі ўрон (шкоду) і не выплацілі даход, атрыманы ад незаконнай прадпрымальніцкай дзейнасці, негрунтоўна набытую выгаду, iншы даход, атрыманы злачынным шляхам;

якія злосна парушаюць устаноўлены парадак падчас адбывання пакарання;

якія дапусцілі асабліва небяспечны рэцыдыў злачынстваў;

якім пакаранне ў выглядзе смяротнай кары ў парадку памілавання заменена пазбаўленнем волі або пажыццёвым зняволеннем або якім пажыццёвае зняволенне заменена пазбаўленнем волі;

асуджаных да пакарання ў выглядзе пажыццёвага зняволення;

якія ўчынілі злачынствы, прадугледжаныя артыкуламі 122, 124, 126 (злачынствы супраць міру і бяспекі чалавецтва), артыкулам 139 (забойства), часткай 3 артыкула 147 (наўмыснае прычыненне цяжкага цялеснага пашкоджання), часткамі 2 і 3 артыкула 166 (згвалтаванне), часткамі 2 і 3 артыкула 167 (гвалтоўныя дзеянні сэксуальнага характару), часткай 2 артыкула 168 (палавыя зносіны і іншыя дзеянні сэксуальнага характару з асобай, якая не дасягнула шаснаццацігадовага ўзросту), артыкулам 210 (крадзеж шляхам злоўжывання службовымі паўнамоцтвамі), часткамі 2 і 3 артыкула 235 (легалізацыя («адмыванне») сродкаў, атрыманых злачынным шляхам, злачынствы, учыненыя службовай асобай з выкарыстаннем сваіх службовых паўнамоцтваў), артыкулам 285 (стварэнне злачыннай арганізацыі або ўдзел у ёй), артыкулам 286 (бандытызм), артыкулам 289 (тэрарызм), артыкулам 2901 (фінансаванне тэрарыстычнай дзейнасці), артыкулам 2902 (садзейнічанне тэрарыстычнай дзейнасці), артыкулам 2903 (праходжанне навучання ці іншай падрыхтоўкі для ўдзелу ў тэрарыстычнай дзейнасці), артыкулам 2904 (стварэнне арганізацыі для ажыццяўлення тэрарыстычнай дзейнасці або ўдзел у ёй), артыкулам 2905 (арганізацыя дзейнасці тэрарыстычнай арганізацыі і ўдзел у дзейнасці такой арганізацыі), артыкулам 291 (захоп заложніка), артыкулам 292 (захоп будынкаў і збудаванняў), артыкулам 293 (масавыя беспарадкі), часткамі 2 — 5 артыкула 317 (парушэнне правілаў дарожнага руху або эксплуатацыі транспартных сродкаў асобай, якая кіравала транспартным сродкам у стане алкагольнага ап'янення або ў стане, выкліканым спажываннем наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, іх аналагаў, таксічных або іншых адурманьваючых рэчываў, што пацягнула па неасцярожнасці смерць чалавека або прычыненне цяжкага цялеснага пашкоджання), артыкулам 3171 (кіраванне транспартным сродкам асобай, якая знаходзілася ў стане алкагольнага ап'янення), часткамі 4 — 5 артыкула 328 (незаконны абарот наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, прэкурсораў і іх аналагаў), артыкулам 3281 (незаконнае перамяшчэнне праз дзяржаўную мяжу Рэспублікі Беларусь наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, прэкурсораў або іх аналагаў), часткамі 2 і 3 артыкула 329 (пасеў або вырошчванне забароненых да вырошчвання раслін або грыбоў, якія змяшчаюць наркатычныя сродкі або псіхатропныя рэчывы), артыкулам 331 (скланенне да спажывання наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў або іх аналагаў), часткай 2 артыкула 332 (арганізацыя або ўтрыманне прытонаў для вырабу, перапрацоўкі і (або) спажывання наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, іх аналагаў або іншых адурманьваючых рэчываў), артыкулам 342 (арганізацыя і падрыхтоўка дзеянняў, якія груба парушаюць грамадскі парадак, або актыўны ўдзел у іх), артыкулам 3431 (выраб і распаўсюджванне парнаграфічных матэрыялаў або прадметаў парнаграфічнага характару з выявай непаўналетняга), артыкуламі 356 — 362 (злачынствы супраць дзяржавы, забойства супрацоўніка органаў унутраных спраў), артыкулам 367 (паклёп у дачыненні да Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь), артыкулам 3692 (атрыманне замежнай бязвыплатнай дапамогі ў парушэнне заканадаўства Рэспублікі Беларусь), артыкулам 3693 (парушэнне парадку арганізацыі або правядзення масавых мерапрыемстваў), артыкулам 421 (невыкананне патрабаванняў прэвентыўнага нагляду), артыкулам 422 (ухіленне ад прэвентыўнага нагляду), артыкулам 424 (злоўжыванне ўладай або службовымі паўнамоцтвамі), артыкулам 425 (бяздзейнасць службовай асобы), часткамі 2 і 3 артыкула 426 (перавышэнне ўлады або службовых паўнамоцтваў з карыслівай ці іншай асабістай зацікаўленасці), артыкулам 429 (незаконны ўдзел у прадпрымальніцкай дзейнасці), артыкулам 430 (атрыманне хабару), артыкулам 431 (дача хабару), артыкулам 432 (пасрэдніцтва ў хабарніцтве), артыкулам 455 (злоўжыванне ўладай, перавышэнне ўлады або бяздзейнасць улады з карыслівай ці іншай асабістай зацікаўленасці);

якія не пакрылі запазычанасць па аліментах або выдаткі на ўтрыманне дзяцей, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні.

Праектам Закона прапаноўваецца павялічыць срок выканання Закона аб амністыі з шасці да дзевяці месяцаў.

Акрамя таго, у другім чытанні быў прыняты праект Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях эфектыўнага функцыянавання ваеннай арганізацыі дзяржавы» (дакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па нацыянальнай бяспецы Мартынаў І.Ф.).

Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць