Рус Бел En

Інфармацыйна-аналітычнае ўпраўленне

Паштовы адрас:
вул. Савецкая, 11, 220010, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь

Факс:  +375 (17) 222-32-13
Тел.:   +375 (17) 222-64-75
            +375 (44) 755-22-94

Электронная пошта:
inform@house.gov.by


04.06.2020

4 чэрвеня 2020 года адбылося пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь, на якім былі разгледжаны 14 пытанняў.

У першым чытанні дэпутаты прынялі 4 законапраекта.

Аб праекце Закона «Аб правах інвалідаў і іх сацыяльнай інтэграцыі» далажыў першы намеснік Міністра працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь Лабовіч А.В. (судакладчык — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Гардзейчык І.А.).

Праект Закона накіраваны на развіццё ўмоў для ўдзелу інвалідаў ва ўсіх сферах жыццядзейнасці грамадства, фарміравання, развіцця і рэалізацыі інвалідамі свайго патэнцыялу, а таксама на аказанне дапамогі і падтрымкі ў надзвычайных сітуацыях інвалідам з улікам іх індывідуальных патрэбаў і інш.

Праект Закона змяшчае шэраг новаўвядзенняў, якія змогуць наблізіць нацыянальнае заканадаўства да высокага стандарту рэалізацыі праў людзей з інваліднасцю, устаноўленаму Канвенцыяй аб правах інвалідаў.

А.В.Лабовіч таксама прадставіў праект Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб індывідуальным (персаніфікаваным) уліку ў сістэме дзяржаўнага сацыяльнага страхавання» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Сільчонак П.М.).

Законапраектам прадугледжваецца карэкціроўка Закона Рэспублікі Беларусь «Аб індывідуальным (персаніфікаваным) уліку ў сістэме дзяржаўнага сацыяльнага страхавання)», абумоўленая неабходнасцю ўдасканалення прынцыпаў арганізацыі індывідуальнага (персаніфікаванага) уліку звестак аб грамадзянах, на якіх распаўсюджваецца дзеянне заканадаўства аб дзяржаўным сацыяльным страхаванні і прывядзення яго асобных палажэнняў у адпаведнасць з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 10 лютага 2020 г. № 48 «Аб павышэнні ўзроўню сацыяльнай абароны грамадзян у сувязі з прызывам на тэрміновую ваенную службу, службу ў рэзерве».

Намеснік Міністра юстыцыі Рэспублікі Беларусь Аўдзееў А.Д. і старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Любецкая С.А. выступілі з дакладамі па праекце Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях выканаўчай вытворчасці».

У мэтах удасканалення парадку выканання выканаўчых дакументаў і павышэння эфектыўнасці выканання патрабаванняў выканаўчых дакументаў у Законе Рэспублікі Беларусь «Аб выканаўчай вытворчасці», у прыватнасці, прадугледжваецца:

змяненне падыходу да вызначэння спаганяльнікаў па выканаўчых вытворчасцях, распачатым на падставе пастаноў аб накладанні адміністрацыйных спагнанняў, у якасці якіх устаноўлены органы, службовыя асобы якіх склалі пратакол аб адміністрацыйным правапарушэнні; карэкціроўка чарговасцi задавальнення патрабаванняў спаганяльнікаў па выканаўчых вытворчасцях;

удакладненне пытанняў размеркавання спагнаных з даўжніка грашовых сродкаў, а таксама чарговасцi задавальнення патрабаванняў спаганяльнікаў;

удакладненне тэрмінаў прыпынення выканаўчай вытворчасці, а таксама парадку прыпынення і аднаўлення выканаўчай вытворчасці;

змяненне парадку прад’яўлення выканаўчага дакумента да выканання ў орган прымусовага выканання для суб’ектаў гаспадарання, падаўжэнне тэрміну для добраахвотнага выканання патрабаванняў выканаўчага дакумента;

удакладненне парадку правядзення таргоў і пераацэнкі арыштаванай маёмасці даўжнiка;

з улікам правапрымяняльнай практыкі ўдакладненне парадку правядзення наймальнікамі ўтрыманняў з заработнай платы i прыраўнаваных да яе даходаў пры вылічэнні запазычанасці па выканаўчым дакументам;

карэкціроўка парадку абскарджання (апратэставання) пастаноў, дзеянняў (бяздзейнасці) судовага выканаўцы.

Для павышэння якасці работы кожнага судовага выканаўцы і яго прафесійнага ўзроўню законапраектам прадугледжваецца неабходнасць праходжання кандыдатам на пасаду судовага выканаўцы стажыроўкі і тэставання на веданне заканадаўства аб выканаўчай вытворчасці да прызначэння на пасаду.

У мэтах забеспячэння паўнаты прававога рэгулявання ўмоў i парадку вядзення выканаўчай вытворчасці праект змяшчае нормы аб унясенні змяненняў у Грамадзянскі працэсуальны, Гаспадарчы працэсуальны, Працоўны, Крымінальна-выканаўчы кодэксы Рэспублікі Беларусь, законы «Аб дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, праў на яе і здзелак з ёй», «Аб рэгістры насельніцтва».

З дакладам аб праекце Закона «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь« Аб грамадзянстве Рэспублікі Беларусь» выступіў першы намеснік Міністра ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь Казакевіч Г.А., з судакладам — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па правах чалавека, нацыянальных адносінах і сродках масавай інфармацыі Васілевіч М.В.

Законапраект накіраваны на ўдасканаленне заканадаўства аб грамадзянстве з улікам практыкі яго прымянення, паляпшэнне дэмаграфічнага патэнцыялу і забеспячэнне ўнутранай бяспекі дзяржавы, стабільнасці грамадска-палітычнай сістэмы і канстытуцыйных асноў дзяржаўнага ладу Рэспублікі Беларусь.

Асноўнымі навацыямі праекта з’яўляюцца:

увядзенне прынцыпу ўліку найлепшых інтарэсаў дзіцяці пры прыняцці рашэнняў у дачыненні да дзяцей па пытаннях грамадзянства;

скарачэнне тэрміну бесперапыннага пастаяннага пражывання замежніка, неабходнага для звароту з хадайніцтвам аб прыёме ў беларускае грамадзянства, з сямі да пяці гадоў, а таксама дадатак круга асоб, якія маюць права на льготны парадак прыёму, у прыватнасці асоб, якія знаходзяцца ў шлюбе з грамадзянамі Рэспублікі Беларусь не менш трох гадоў і якія маюць сумеснага непаўналетняга дзiцяцi, што з’яўляецца грамадзянінам Рэспублікі Беларусь;

пашырэнне падстаў для набыцця грамадзянства Рэспублікі Беларусь у спрошчаным парадку (парадку рэгістрацыі), у прыватнасці для асоб, якія атрымалі вышэйшую адукацыю ва ўстановах адукацыi Рэспублiкi Беларусь i ажыццяўляюць працоўную дзейнасць у Рэспубліцы Беларусь у адпаведнасці з заканадаўствам аб працы не менш трох гадоў.

Акрамя таго, вызначаны падставы для адмовы ў прыняцці заявы аб набыцці грамадзянства да разгляду і для спынення разгляду такой заявы.

Праект таксама прадугледжвае страту беларускага грамадзянства ў выпадку, калі асобы, якія яго набылі ня па нараджэнні, а ў выніку прыёму ў грамадзянства Рэспублікі Беларусь, у парадку рэгістрацыі, з прычыны аднаўлення ў грамадзянстве або па падставах, прадугледжаных міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь, парушылі ўзятае імі пры набыцці грамадзянства абавязацельства выконваць і паважаць Канстытуцыю і іншыя акты заканадаўства Рэспублікі Беларусь шляхам удзелу ў тэрарыстычнай і іншай экстрэмісцкай дзейнасці альбо шляхам прычынення іншай цяжкай шкоды інтарэсам Рэспублікі Беларусь.

Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па заканадаўстве Даўгала І.В. прадставіла для разгляду ў другім чытанні праект Закона «Аб змяненні законаў па пытаннях натарыяльнай дзейнасці».

Прапанаваныя законапраектам карэктывы абумоўлены неабходнасцю ўдасканалення асобных яго норм зыходзячы з практыкі іх прымянення, а таксама гарманізацыі названага Закона з палажэннямі мадэльнага закона «Аб натарыяце», прынятага Міжпарламенцкай Асамблеяй дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў у 2017 годзе.

У прыватнасці, законапраектам прапануецца:

замацаваць дзяржаўныя гарантыі забеспячэння натарыяльнай дзейнасці шляхам забароны канфіскацыі дакументаў, якія ўтварыліся пры ажыццяўленні натарыяльнай дзейнасці (за выключэннем выпадкаў, устаноўленых заканадаўчымі актамі), увядзення абавязка дзяржаўных органаў, іншых дзяржаўных арганізацый прадстаўляць па запыту натарыусаў наяўныя ў іх звесткі і (або) дакументы, неабходныя для здзяйснення натарыяльных дзеянняў;

надаць пэўным дакументам, што ўтварыліся ў выніку здзяйснення натарыяльных дзеянняў (натарыяльным дакументам), статус натарыяльнага акту, які з’яўляецца законным і пэўным пацвярджэннем засведчаных ў гэтым акце правоў, абавязкаў і фактаў, якія маюць юрыдычнае значэнне;

удакладніць кампетэнцыю і віды натарыяльных дзеянняў, якія здзяйсняюцца натарыусамі, упаўнаважанымі службовымі асобамі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, дыпламатычнымі агентамі дыпламатычных прадстаўніцтваў Рэспублікі Беларусь і консульскімі службовымі асобамі консульскіх устаноў Рэспублікі Беларусь;

канкрэтызаваць парадак дзейнасці натарыяльных архіваў зыходзячы з выяўленых прабелаў у прававым рэгуляванні;

скарэктаваць пытанні, якія тычацца дысцыплінарнай адказнасці натарыусаў.

У сувязі з прапанаваным выключэннем з кампетэнцыі ўпаўнаважаных службовых асоб мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў паўнамоцтваў на здзяйсненне такога натарыяльнага дзеяння, як пасведчанне даверанасцяў, у мэтах недапушчэння пагаршэння натарыяльнага абслугоўвання грамадзян у рэгіёнах законапраектам прадугледжваецца карэкціроўка Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь у частцы замацавання палажэнняў аб тым, што даверанасці на атрыманне грамадзянамі пенсій і дапамог могуць быць засведчаны сельскімі (пасялковымі) выканаўчымі камітэтамі па месцы жыхарства грамадзян.

У мэтах комплекснага падыходу да змены заканадаўства адпаведныя змяненні ўносяцца ў Закон Рэспублікі Беларусь «Аб пенсійным забеспячэнні».

У ходзе пасяджэння дэпутацкі корпус прыняў 9 законапраектаў аб ратыфікацыі міжнародных пагадненняў.

Першы намеснік Міністра працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь Лабовіч А.В. і старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па працы і сацыяльных пытаннях Канановіч Л.М. расказалі аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення аб пенсійным забеспячэнні працоўных дзяржаў – членаў Еўразійскага эканамічнага саюза».

Палажэнні Пагаднення распаўсюджваюцца на працоўных (грамадзян дзяржаў — членаў, у якіх фарміруюцца або фарміраваліся пенсійныя правы з дапамогай ажыццяўлення працоўнай ці іншай дзейнасці з выплатай узносаў на пенсійнае страхаванне на тэрыторыі іншых дзяржаў — членаў) і членаў іх сем’яў.

Дадзенае Пагадненне заснавана на прапарцыйным прынцыпе, у адпаведнасці з якім кожная дзяржава — член будзе прызначаць і вылічваць памер пенсіі, зыходзячы са сфарміраваных на яго тэрыторыі пенсійных праў (за перыяды работы (іншай дзейнасці) з выплатай страхавых узносаў пасля ўступлення ў сілу Пагаднення) і у адпаведнасці з яго заканадаўствам.

Аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў у Пагадненне аб супрацоўніцтве дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў у барацьбе з незаконным абарачэннем наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў і прэкурсораў ад 30 лістапада 2000 года» парламентарыяў праінфармавалі першы намеснік Міністра ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь Казакевіч Г.А. і член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па ахове здароўя, фізічнай культуры, сямейнай і моладзевай палітыцы Завалей І.У.

Пратакол аб унясенні змяненняў у Пагадненне аб супрацоўніцтве дзяржаў — удзельніц Садружнасці Незалежных Дзяржаў у барацьбе з незаконным абарачэннем наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў і прэкурсораў ад 30 лістапада 2000 года накіраваны на ўдасканаленне ўзаемадзеяння кампетэнтных органаў дзяржаў СНД у барацьбе з нарказлачыннасцю.

Прапанаваныя Пратаколам змяненні, у прыватнасці, прадугледжваюць:

актуалізацыю паняційнага апарату;

удасканаленне інфармацыйнага ўзаемадзеяння і пашырэнне інфармацыйнага абмену;

стварэнне сумесных следча-аператыўных груп у мэтах раскрыцця і расследавання злачынстваў транснацыянальнага характару, звязаных з незаконным абаротам наркотыкаў і прэкурсораў;

правядзенне комплексных узгодненых і / або сумесных міжведамасных, прафілактычных і аператыўна-вышуковых мерапрыемстваў, спецыяльных аперацый у мэтах выяўлення, спынення каналаў транспарціроўкі наркотыкаў праз дзяржаўныя межы дзяржаў — удзельніц СНД, выяўлення асоб, звязаных з іх незаконным абарачэннем, стрымання выкарыстання банкаўскіх, камерцыйных і іншых структур для легалізацыі (адмывання) даходаў, атрыманых ад незаконнага абарачэння наркотыкаў, ліквідацыі падпольных (нелегальных) лабараторый па вытворчасці наркотыкаў, знішчэння незаконных пасеваў нарказмяшчальных культур, папуляцый дзікарослых раслін з утрыманнем наркотыкаў, а таксама спынення выкарыстання магчымасцей сеткі Інтэрнэт для распаўсюджвання наркотыкаў.

З дакладам аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола аб унясенні змяненняў у Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Літоўскай Рэспублікі аб пунктах пропуску праз дзяржаўную граніцу ад 18 лiпеня 1995 года» выступіў першы намеснік Старшыні Дзяржаўнага мытнага камітэта Рэспублікі Беларусь Арлоўскі У.М., з судакладам — намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Гайдукевіч А.С.

Пратаколам прадугледжваецца змяненне статусу пункта спрошчанага пропуску Твярачус (Літоўская Рэспубліка) — Відзы (Рэспубліка Беларусь) — на міжнародны.

Гэты пункт пропуску будзе адкрыты для перасячэння граніцы асобамі незалежна ад іх грамадзянства, парожнімі транспартнымі сродкамі і транспартнымі сродкамі, прызначанымі для перавозкі пасажыраў, тэхнічна дапушчальная маса якіх не перавышае 3500 кілаграмаў і колькасць месцаў для сядзення ў якіх, акрамя сядзення вадзіцеля, не перавышае васьмі, незалежна ад іх дзяржаўнай прыналежнасці, а таксама для перамяшчэння тавараў для асабістага карыстання, прадугледжаных прававымі актамі, што дзейнічаюць на тэрыторыях дзяржаў бакоў.

Пратаколам прадугледжваецца таксама скасаванне пунктаў спрошчанага пропуску Ураляй (Літоўская Рэспубліка) — Клевіца (Рэспубліка Беларусь) і Прыенай (Літоўская Рэспубліка) — Кемялішкі (Рэспубліка Беларусь).

Спрошчаны пункт пропуску Адуцішкіс (Літоўская Рэспубліка) — Мальдзевічы (Рэспубліка Беларусь) пасля яго ўладкавання і стварэння неабходнай інфраструктуры будзе дзейнічаць у рэжыме міжнароднага аўтадарожнага пункта для пропуску парожніх транспартных сродкаў.

Першы намеснік Міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь Старавойтава І.А. далажыла аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Сірыйскай Арабскай Рэспублікі аб супрацоўніцтве ў сферы вышэйшай і паслявузаўскай адукацыі». З судакладам па гэтым пытанні выступіў старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Марзалюк І.А.

Пагадненне вызначае асноўныя напрамкі супрацоўніцтва ў сферы вышэйшай і паслявузаўскай адукацыі: атрыманне адукацыі грамадзянамі Беларусі і Сірыі, абмен візітамі педагагічных работнікаў і навучэнцаў, вывучэнне мовы і культуры ў ВНУ абедзвюх краін, развіццё прамых кантактаў паміж ВНУ.

Дакументам замацоўваецца парадак ажыццяўлення візітаў педагагічных работнікаў, абмену навучэнцамі першай і другой ступені вышэйшай адукацыі і першай ступені паслявузаўскай адукацыі. Усталяваны аб’ём абавязацельстваў бакоў па прыёме ўдзельнікаў абменаў, вызначаны парадак фінансавання расходаў на навучанне / стажыроўку, выплату стыпендый, пражыванне і медыцынскае абслугоўванне навучэнцаў, а таксама аплаты расходаў на праезд і знаходжанне удзельнікаў візітаў.

Дзеянне Пагаднення не распаўсюджваецца на ўстановы вышэйшай адукацыі, у якіх ажыццяўляецца падрыхтоўка кадраў для ўзброеных сіл, органаў і падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях дзвюх краін, а таксама на ўстанову адукацыі «Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт фізічнай культуры».

І.А.Старавойтава таксама прадставіла праект Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Рэспублікі Узбекістан аб узаемным прызнанні дакументаў аб адукацыі, дакументаў аб навучанні». Яе інфармацыю дапоўніла член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Аўтухова Т.А.

Пагадненне распрацавана ў мэтах выканання Плана мерапрыемстваў па развіцці супрацоўніцтва паміж Рэспублікай Беларусь і Рэспублікай Узбекістан ад 2 лістапада 2018 г. у мэтах павышэння ўзроўню і пашырэння напрамкаў беларуска-узбекскага супрацоўніцтва ў сферы адукацыі і падрыхтоўкі кадраў і падпісанае 1 жніўня 2019 г. у г. Мінску.

Пагадненнем прадугледжана ўзаемнае прызнанне дакументаў аб адукацыі і навучанні, якія выдаюцца ўпаўнаважанымі на гэта органамі Рэспублікі Беларусь і Рэспублікі Узбекістан у мэтах працягу адукацыі ва ўстановах адукацыі і навуковых арганізацыях у адпаведнасці з нацыянальным заканадаўствам дзяржаў. Пры гэтым допуск да заняткаў прафесійнай дзейнасцю ўладальнікаў дакументаў аб адукацыі, пералічаных у дакуменце, ажыццяўляецца ў адпаведнасці з прысвоенай кваліфікацыяй і нацыянальным заканадаўствам дзяржавы, у якім просіцца прызнанне.

Першы намеснік Міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь выступіла з дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Праграмы супрацоўніцтва ў галіне адукацыі паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Рэспублікі Сербія да 2020 года». З судакладам па гэтым законапраекце выступіла член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па адукацыі, культуры і навуцы Васько М.В.

Праграма прадугледжвае такія напрамкі супрацоўніцтва, як падтрымка прамога супрацоўніцтва паміж навучальнымі ўстановамі дзвюх краін; абмен інфармацыяй па пытаннях базавай адукацыі, дадатковай адукацыі дарослых, дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, па пытаннях у галіне інклюзіўнай, прафесійнай адукацыі, па ўжыванні новых тэхналогій у адукацыі; садзейнічанне вывучэнню нацыянальнай мовы і літаратуры; прызнанне афіцыйных дакументаў аб адукацыі ў адпаведнасці з нацыянальным заканадаўствам і многае іншае.

Бакі будуць штогод абменьвацца студэнтамі, магістрантамі і аспірантамі на парытэтнай аснове і на конкурснай аснове. Агульная колькасць удзельнікаў абмену ў кожным навучальным годзе складае да 10 чалавек з кожнага боку з перыядам навучання 5 месяцаў кожны. Удзельнікам праграмы прадастаўляецца бясплатнае навучанне на ўзаемнай аснове; магчымасць выкарыстання навучальных публікацый, навукова-тэхнічнай дакументацыі, даследчага абсталявання на тых жа ўмовах, што і для грамадзян прымаючай краіны; выплата стыпендыі ўдзельнікам абмену ў памеры, устаноўленым нацыянальным заканадаўствам прымаючага боку.

Праграма вызначае органы, адказныя за рэалізацыю яе палажэнняў — адпаведныя міністэрствы Рэспублікі Беларусь і Рэспублікі Сербія.

Намеснік Міністра замежных спраў Рэспублікі Беларусь Краўчанка А.І. прадставіў праект Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Саветам Міністраў Рэспублікі Албанія аб узаемнай адмене візавых патрабаванняў» (судакладчык — член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Сыранкоў С.А.).

Аб’ектам Пагаднення з’яўляюцца міжурадавыя адносіны паміж Рэспублікай Беларусь і Рэспублікай Албанія пры ўездзе, знаходжанні, выездзе, перамяшчэнні транзітам праз тэрыторыі дзвюх дзяржаў іх грамадзян, якія з’яўляюцца ўладальнікамі сапраўдных праязных дакументаў, указаных у Дадатку да Пагаднення.

Бакі абавязаны вызваліць вышэйзгаданых асоб ад неабходнасці атрымання віз для ўезду, выезду, знаходжання і транзіту праз тэрыторыі сваіх дзяржаў на тэрмін не больш за 30 дзён і не больш за 90 дзён у каляндарным годзе.

У адпаведнасці з Пагадненнем кожны бок пакідае за сабой права адмовіць ва ўездзе або скараціць знаходжанне грамадзян іншага боку на тэрыторыі сваёй дзяржавы ў сувязі з нацыянальнай бяспекай, грамадскім парадкам і здароўем грамадзян.

А.І.Краўчанка таксама выступіў з дакладам па праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пратакола да Пагаднення паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Рэспублікі Куба аб узаемных пастаўках ад 24 чэрвеня 2014 года». Судаклад па законапраекту прадставіла член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па міжнародных справах Старавойтава А.В.

Пратаколам уносяцца змяненні ў Пагадненне паміж Урадам Рэспублікі Беларусь і Урадам Рэспублікі Куба аб узаемных пастаўках ад 24 чэрвеня 2014 года, якія тычацца актуалізацыі складу выканаўцаў.

У прыватнасці, бакі пагаджаюцца, што ў якасці выканаўцаў ад Урада Рэспублікі Беларусь будзе дзейнічаць адкрытае акцыянернае таварыства «Белрэсурсы» — кіруючая кампанія холдынгу «Белрэсурсы», ад Урада Рэспублікі Куба — Цэнтр геннай інжынерыі і біятэхналогій (CIGB), Цэнтр малекулярнай імуналогіі (CIM), Цэнтральная кампанія па пастаўках і продажах цяжкага транспартнага абсталявання ў частцы запчастак (TRANSPORT).

Рэалізацыя Пратакола дазволіць працягнуць узаемныя пастаўкі з Кубай на ільготных умовах і будзе садзейнічаць далейшаму прасоўванню беларускай машынабудаўнічай прадукцыі ў Рэспубліку Куба. У сваю чаргу, у Беларусь і далей будуць пастаўляцца запатрабаваныя кубінскія лекавыя сродкі.

Аб праекце Закона «Аб ратыфікацыі Пагаднення аб мерах, накіраваных на ўніфікацыю правядзення селекцыйна-племянной работы з сельскагаспадарчымі жывёламі ў рамках Еўразійскага эканамічнага саюза» далажыў намеснік Міністра сельскай гаспадаркі і харчавання Рэспублікі Беларусь Брыло І.В., з судакладам выступіла член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па аграрнай палітыцы Палякова І.М.

Пагадненне ўстанаўлівае правілы рэалізацыі ўзгодненай (скаардынаванай) аграпрамысловай палітыкі і рэгулюе правядзенне селекцыйна-племянной работы з сельскагаспадарчымі жывёламі на тэрыторыі дзяржаў — членаў Еўразійскага эканамічнага саюза.

Пагадненнем вызначаецца неабходнасць прымянення адзіных патрабаванняў пры правядзенні апрабацыі створаных новых тыпаў, ліній (парод) і кросаў сельскагаспадарчых жывёл, правядзенні малекулярнай генетычнай экспертызы племянной прадукцыі, вызначэнні пароды племянных жывёл, атрыманых пры выкарыстанні роднасных парод, а таксама пры ацэнцы племянной каштоўнасці, якія ажыццяўляюцца ў парадку і па методыцы, зацверджаным Еўразійскай эканамічнай камісіяй.


Усе навіны
Галоўныя навіны
Усе навіны Заканадаўчая дзейнасць Грамадска-палітычная дзейнасць Міжнародная дзейнасць