Галоўная / Беларуская версія / Дзейнасць / Заканадаўчая дзейнасць / Законапраекты, што паступілі на разгляд у Палату прадстаўнікоў

«Аб змяненні законаў па пытаннях рэкламы»

Суб'ект права заканадаўчай ініцыятывы: Савет Міністраў
Уваходны нумар: 4130
Мова законапраекта: Русский
Апісанне законапраекта

2 кастрычніка 2019 года прыняты ў першым чытанні ў аўтарскай рэдакцыі праект Закона Рэспублікі Беларусь «Аб змяненні законаў па пытаннях рэкламы» (унесены Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь 2 жніўня 2019 г.).

Падрыхтоўка законапраекта абумоўлена неабходнасцю ўдасканалення норм Закона Рэспублікі Беларусь «Аб рэкламе» з улікам практыкі прымянення і прывядзення яго палажэнняў ў адпаведнасць з патрабаваннямі Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва», а таксама іншых заканадаўчых актаў.

Дакумент прадугледжвае таксама карэкціроўку законаў Рэспублікі Беларусь «АБ мовах у Рэспублiцы Беларусь», «Аб знешняй працоўнай міграцыі» і «Аб супрацьдзеянні гандлю людзьмі».

Законапраект закліканы забяспечыць больш эфектыўнае прававое рэгуляванне ў сферы рэкламы, ліквідаваць састарэлыя нормы.

У прыватнасці, праектам Закона прадугледжваецца:

карэкціроўка паняційнага апарату ў частцы змянення тэрмінаў «рэкламадавец», «рэкламараспаўсюджвальнік», «сродак вонкавай рэкламы», «сацыяльная рэклама», «аб'ект рэкламавання» і іншых. Ўводзіцца тэрмін «сродак рэкламы»;

ўдакладненне паўнамоцтваў органаў, якія ажыццяўляюць дзяржаўнае рэгуляванне ў галіне рэкламы, Міжведамаснага савета па рэкламе;

выключэнне з Закона аб рэкламе патрабаванні аб вырабе рэкламы айчынных тавараў, прадукцыі, работ, паслуг і вонкавай рэкламы выключна з прыцягненнем арганізацый і грамадзян Рэспублікі Беларусь, у тым ліку аб рэкламавання тавараў, прадукцыі, работ, паслуг у такой рэкламе толькі з выкарыстаннем вобразаў беларускіх грамадзян , у сувязі са стратай актуальнасці гэтага патрабавання;

канкрэтызацыя патрабаванняў да рэкламы (напрыклад, пашырэнне пераліку выключэнняў з патрабаванні размяшчэння (распаўсюджвання) рэкламы на беларускай і (або) рускай мовах, замацаванне права спажыўцоў рэкламы (уласнікаў або іншых законных уладальнікаў абаненцкіх паштовых шафаў або індывідуальных паштовых скрынь) адмовіцца ад дастаўкі рэкламы ў гэтыя паштовыя шафы (скрыні) і інш.);

карэкціроўка патрабаванняў да рэкламы ў сродках масавай інфармацыі (так, выключаецца забарона на трансляцыю рэкламы ў дзіцячых перадачах і прадугледжваецца магчымасць перапынення ва ўстаноўленым парадку рэкламай адукацыйных і дзіцячых перадач, уключаючы дзіцячыя мастацкія фільмы, прадугледжваецца забарона на перавышэнне эквівалентнага ўзроўню гуку рэкламы і паведамленні пра яе наступнай трансляцыі над эквівалентным узроўнем гуку транслюемай праграмы, якая перарываецца рэкламай);

ўвядзенне нормы аб неабходнасці атрымання пісьмовай згоды на распаўсюд рэкламы пры дапамозе тэлефоннай, тэлекснай, факсімільнай, сотавай рухомай электрасувязі, электроннай пошты. У прыватнасці, згоду абанента або адрасата на атрыманне рэкламы павінна быць аформлена ў пісьмовай форме шляхам складання тэкставага дакумента, уключаючы дакумент у электронным выглядзе (у тым ліку электронны дакумент);

ўдакладненне патрабаванняў да вонкавай рэкламы, уключаючы патрабаванні да сродкаў вонкавай рэкламы і іх размяшчэнні. Напрыклад, прадугледжваецца, што сродкі вонкавай рэкламы павінны знаходзіцца ў належным эстэтычным і тэхнічным стане;

канкрэтызацыя нормаў аб размяшчэнні рэкламы на транспартных сродках (ўсталяванне забароны гукавой рэкламы ў грамадскім транспарце, забароны на выкарыстанне транспартнага сродку, у тым ліку асобна стаіць прычэпа, для размяшчэння (распаўсюджвання) рэкламы на вуліцах, дарогах і ў іншых грамадскіх месцах, у выніку якога транспартны сродак не выкарыстоўваецца для перавозкі людзей, грузаў або ўстаноўленага на iм абсталявання, г.зн. па прадугледжанаму заканадаўствам прызначэнні);

аптымізацыя адміністрацыйнай працэдуры па ўзгадненні медыцынскай рэкламы і рэкламы біялагічна актыўных дабавак да ежы і актуалізацыя патрабаванняў да такой рэкламе (скарачэнне аб'ёму медыцынскай рэкламы, якая падлягае ўзгадненні з Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь, адмена забароны на ўказанне ў рэкламе зніжак (як формы матэрыяльнага заахвочвання) пры набыцці лекавых сродкаў, вырабаў медыцынскага прызначэння, медыцынскай тэхнікі, біялагічна актыўных дабавак да ежы і інш.);

ўдакладненне патрабаванняў да рэкламы алкагольных напояў і тытунёвых вырабаў, піва і слабаалкагольных напояў, зброі і прадукцыі ваеннага прызначэння, рыэлтарскіх паслуг, каштоўных папер і паслуг, звязаных з прыцягненнем, выкарыстаннем грашовых сродкаў арганізацый і (або) грамадзян;

канкрэтызацыя нарматыўных прадпісанняў аб рэкламе аб працаўладкаванні і вучобе грамадзян за межамі Рэспублікі Беларусь. У прыватнасці, у мэтах спынення практыкі ўказанні ў рэкламе аб працаўладкаванні за межамі Рэспублікі Беларусь не адпаведнай рэчаіснасці заработнай платы дапускаецца ўказанне ў рэкламе толькі тых звестак пра заработную плату, якія могуць быць дакументальна пацверджаныя і ўтрымліваюцца ў дагаворы аб працаўладкаванні;

рэгламентацыя рэкламы дзейнасці медыятараў;

карэкціроўка Закона Рэспублікі Беларусь «Аб рэкламе» у частцы зняцця асобных абмежаванняў на размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы букмекерскіх гульняў і гульняў таталізатараў;

магчымасць ўказання ў сацыяльнай рэкламе найменняў, таварных знакаў, знакаў абслугоўвання, эмблем ці іншай сімволікі спонсараў мерапрыемстваў у сферы культуры, фізічнай культуры, спорту, аховы здароўя насельніцтва, прапаганды здаровага ладу жыцця, сацыяльнай абароны насельніцтва, у лік арганізатараў якіх уваходзяць дзяржаўныя органы, а таксама асоб, якія аказалі садзейнічанне дзяржаўным органам у вытворчасці сацыяльнай рэкламы.


Гісторыя разгледжання
Бягучая стадыя: Падрыхтоўка да другога чытання
Унесенне ў Палату прадстаўнікоў
Дата паступлення ў Палату прадстаўнікоў: 02.08.2019
Скліканне: Шостае скліканне
Сесія: Семая сесія
Камісія, у якой разглядаецца законапраект: па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве
Адказны дэпутат: Гурскі Дзмітрый Міхайлавіч
Адказны работнік Сакратарыята: Міневіч Таццяна Пятроўна — загадчык аддзела па падрыхтоўцы законапраектаў і ўзаемадзеянні з Пастаяннай камісіяй Палаты прадстаўнікоў па жыллёвай палітыцы і будаўніцтве

Першае чытанне
Усе законапраекты