«Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2 верасня 2019 г. № 5 «Аб змяненні Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь»
Суб'ект права заканадаўчай ініцыятывы: Прэзідэнт Рэспублікі БеларусьУваходны нумар: 4766
10 кастрычніка 2019 Палатай прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь прыняты да ведама Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2 верасня 2019 г. № 5 «Аб змяненні Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь».
Дакумент распрацаваны ў мэтах актуалізацыі асобных палажэнняў Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 20 сакавіка 1998 г. № 3 «Аб прыватызацыі дзяржаўнай уласнасці ў Рэспубліцы Беларусь» (далей — Дэкрэт № 3) з улікам практыкі яго прымянення і прынятых нарматыўных прававых актаў.
У адпаведнасці з часткай другой дзеючай рэдакцыі артыкула 32 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб прыватызацыі дзяржаўнай маёмасці і пераўтварэнні дзяржаўных унітарных прадпрыемстваў у адкрытыя акцыянерныя таварыствы» абмен на імянныя прыватызацыйныя чэкі «Маёмасць» ажыццяўляецца толькі ў дачыненні да акцый адкрытых акцыянерных таварыстваў, створаных у працэсе раздзяржаўлення і прыватызацыі да 1 студзеня 2011 г.
У сувязі з гэтым, норма абзаца другога падпункта 1.9 пункта 1 Дэкрэта № 3 аб першачарговым абмене акцый на імянныя прыватызацыйныя чэкі «Маёмасць» работнікам што пераўтвараюцца ў адкрытыя акцыянерныя таварыствы прадпрыемстваў і прыраўнаваным да іх асобам страціла актуальнасць, не можа прымяняцца і выключаецца з Дэкрэта № 3 .
Змены ўносяцца і ў падпункт 1.10 пункта 1 Дэкрэта № 3, палажэнні якога карэктуецца з мэтай прывядзення ўтрымання выкарыстоўванага ў ім паняцці «блізкія сваякі» ў адпаведнасць з артыкулам 60 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і.
Дакументам таксама прадугледжваецца выключэнне падпункта 1.17 Дэкрэта № 3 у сувязі з тым, што ён страціў актуальнасць, паколькі згодна з падпунктам 1.11 названага Дэкрэта продаж акцый работнікам прадпрыемстваў і прыраўнаваным да іх асобам спыненая з 1 студзеня 2014 года.
Прапанаваная дакументам новая рэдакцыя падпункта 1.18 пункта 1 Дэкрэта № 3 накіравана на выключэнне практыкі прымянення штрафных санкцый (у памеры 10 працэнтаў ад належнай асноўнай сумы плацяжу) у выпадку несвоечасовага пералічэння гаспадарчым грамадствам у адпаведны бюджэт дывідэндаў, налічаных на прыналежныя дзяржаве акцыі.
Практыка паказвае, што ўжыванне адпаведных штрафных санкцый у большасці выпадкаў не адпавядае ступені віны гаспадарчага таварыства і цяжкасці наступстваў дапушчанага парушэння, скарачае ўласныя абаротныя сродкі, што можа пацягнуць неабходнасць прыцягнення крэдытных рэсурсаў пад заклад маёмасці, з’яўленне дадатковых расходаў па выплаце працэнтаў па крэдытах, ўзнікненне рызыкі страты закладзенай маёмасці і ў цэлым пагаршае эканамічнае становішча арганізацый.
Новая рэдакцыя падпункта 1.18 пункта 1 Дэкрэта № 3 забяспечыць выкананне патрабаванняў пункта 4 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лютага 2016 г. № 78 «Аб мерах па павышэнню эфектыўнасці сацыяльна-эканамічнага комплексу Рэспублікі Беларусь» у частцы зрушэння акцэнтаў з бягучага выканання бюджэту суб’ектамі гаспадарання на стратэгічнае забеспячэнне іх стабільнай і бясстратнай работы, а таксама выключыць практыку прымянення да гаспадарчым таварыствам двайны адказнасці (штрафу і пені) за адно і тое ж правапарушэнне.
Камісія, у якой разглядаецца законапраект: камісія па эканамічнай палітыцы
Адказны дэпутат: Шчэпаў Уладзіслаў Аляксандравіч
Адказны работнік Сакратарыята:
Афанасьеў Ян Віктаравіч – галоўны саветнік адзела па забеспячэнні дзейнасці Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы
2. Разгляд дэкрэта
Пасяджэнне Палаты прадстаўнікоў: 10.10.2019 10 кастрычніка 2019 года, другое пасяджэнне сёмай сесіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь шостага склікання
Статус: Прыняты да ведама